Otwarcie drogi federalnej 2 w Gartz nad Odrą w Niemczech, która była zamknięta z powodu prac remontowych odbyło się 27 października 2022 r. Wielu mieszkańców i osób dojeżdżających do pracy w rejonie przygranicznym z niecierpliwością oczekiwało na zakończenie prac budowlanych.
Uroczystego otwarcia dla ruchu dokonali kierownik Regionalny Państwowego Zarządu Dróg Andreas Schade oraz dyrektor Urzędu Związku Gmin Gartz Frank Gotzmann. Obaj nie kryli radości z tej inwestycji, tym bardziej, że zmieściła się ona w budżecie i terminie. To dość nietypowe w dzisiejszych czasach. Andreas Schade pochwalił bardzo dobrą współpracę pomiędzy Państwowym Zarządem Dróg a Urzędem w Gartz (Odra), która znajduje odzwierciedlenie w wielu projektach transportowych.
Droga federalna nr 2 została zmodernizowana na długości 1700 m: 500 m w mieście i 1400 m poza miastem. Starą, utwardzoną jezdnię zastąpiła nowoczesna nawierzchnia asfaltowa. W mieście powstały nowe chodniki, nowe oświetlenie uliczne i nowy system odwodnienia dróg. Za miastem zbudowano punkt kontrolny dla policji i organów bezpieczeństwa.
W zakończony już etap budowy zainwestowano 3,3 mln euro. Z tego Republika Federalna Niemiec wniosła 1,58 mln euro, kraj związkowy Brandenburgia ok. 773 tys. euro, a miasto Gartz (Odra) ok. 920 tys. euro.
Droga federalna nr 2 pomiędzy przejściem granicznym przed Szczecinem a miastem Schwedt/Odra jest jednym z najważniejszych połączeń drogowych w naszym regionie przygranicznym. Ma ona długość około 845 kilometrów i prowadzi od granicy państwowej z Polską przez Gartz, Bramę Brandenburską w Berlinie, Lipsk, Norymbergę i Monachium do granicy austriackiej w Innsbrucku. Jej historycznym poprzednikiem jest Via imperii ze Szczecina do Rzymu we Włoszech.
Napisz komentarz
Komentarze