Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 03:47
Reklama dotacje rpo
Reklama

Co zrobić jeśli powstał koszmarek, który psuje markę miasta? [FOTO]

Dziś na oficjalnej stronie Biblioteki i Centrum Kultury w Trzcińsku-Zdroju przedstawiono pewien koszmarek, który ma być wizytówką miasta... - zwraca uwagę nasz czytelnik.
Co zrobić jeśli powstał koszmarek, który psuje markę miasta? [FOTO]

3 kwietnia 2022 roku Centrum Informacji Turystycznej w Trzcińsku-Zdroju zwróciło się publicznie na swojej stronie aby wspólnie przygotować i konsultować próby wydania mapek, folderów i innych gadżetów promocyjnych, tak aby nie popełniać błędów merytorycznych i nie wypuszczać takich bubli jak ten. Apel ten jak widać pozostał bez odpowiedzi. Konsultacji nie przeprowadzono i wydano śmieć ośmieszający naszą gminę.
Mapka jest dostępna w BiCK.

1. Na mapie „turystycznej” Centrum Informacji Turystycznej pojawia się jako skrótowiec „CIT” między Barem u Zeba a stacją Orlen to dyskredytacja Centrum Informacji Turystycznej
2. Niedziałające QR kody do CIT, Biblioteki i wielu innych miejsc.
3. Przewodnik miejski ma źle wykonane qr kody i nie działają w większości aplikacji czytających
4. Niewiadoma licencja na podkład mapowy z częścią gminną - różne kolory tekstu sugerują modyfikację oraz użycie mapy nieprzeznaczonej do druku lub skradzionej
5. Ewidentne błędy merytoryczne w treści - np. miejscowość Golenice opisana jako Golczew itd.
6. Brak legendy - jakiegokolwiek opisu piktogramów na mapie powiatu
7. W opisie miejscowości pod mapą gminy jest dwa razy Stołeczna i dwa razy Chełm Dolny
8. Hasztagi pisze się bez spacji, tym sposobem mamy #Perła co zupełnie nie odnosi się do naszej gminy Trzcińsko-Zdrój
9. Brak informacji na czyje zlecenie i przez kogo zostało sfinansowane to „coś”

 

Pojawiają się pytania:
- ile kosztowała ta publikacja ?
- i co zrobić jeśli powstał koszmarek, który psuje markę miasta?

czytelnik



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Agencja Kuklewski 22.07.2022 13:39
Do autora tekstu czyli "czytelnika" a tak naprawdę pana Jarosława P. 1. Na mapie „turystycznej” Centrum Informacji Turystycznej pojawia się jako skrótowiec „CIT” między Barem u Zeba a stacją Orlen to dyskredytacja Centrum Informacji Turystycznej odp. Jako najważniejszy jest Urząd w TZ i on został umieszczony na pierwszym miejscu. Ulokowanie wyżej ciągle zamkniętego CIT to porażka dla turysty. - 2. Niedziałające QR kody do CIT, Biblioteki i wielu innych miejsc. odp. Sprawdziliśmy każdy kod QR. Każdy jest poprawny. Kod QR biblioteki prowadzi do https://bicktz.pl/ natomiast kod QR CIT prowadzi do lokalizacji google maps miejsca gdzie CIT się znajduje - 3. Przewodnik miejski ma źle wykonane QR kody i nie działają w większości aplikacji czytających odp. Tak jak pisaliśmy poprzednio wszystkie kody QR działają poprawnie na wszystkich aplikacjach np. Najbardziej popularnej QRbot (opinia 4,7, ponad milion pobrań). Może ma pan problem ze swoim telefonem? - 4. Niewiadoma licencja na podkład mapowy z częścią gminną - różne kolory tekstu sugerują modyfikację oraz użycie mapy nieprzeznaczonej do druku lub skradzionej odp. Agencja Kuklewski jest autorem tej mapy. Nic nie ukradła a narysowała od podstaw. Publiczne zarzucenie kradzieży jest nie tylko nieetyczne ale też karalne. Obecnie właścicielem mapy jest TZ - 5. Ewidentne błędy merytoryczne w treści - np. miejscowość Golenice opisana jako Golczew itd. odp. wieś Golczew poprawnie jest opisana i pokazana na mapie. Golenice leżą niżej bardziej na wschód przy jeziorze. - 6. Brak legendy - jakiegokolwiek opisu piktogramów na mapie powiatu odp. Jest legenda, oprócz tego nie ma tam mapy powiatu ale gminy TZ - 7. W opisie miejscowości pod mapą gminy jest dwa razy Stołeczna i dwa razy Chełm Dolny odp. Jest to celowe działanie gdyż pokazują 4 osobne obiekty które warto odwiedzić. Dwa w Stołecznej oraz dwa w Chełmie Dolnym. Jest to wykonane na wedle słusznych wskazówek zlecającego. - 8. Hasztagi pisze się bez spacji, tym sposobem mamy #Perła co zupełnie nie odnosi się do naszej gminy Trzcińsko-Zdrój odp. TAK ale na stronie internetowej. Natomiast w druku często jest to działanie celowe. Oprócz tego pisząc np. w wyszukiwarce FB #Perła Gotyku (osobno) pokaże nam w pierwszej kolejności właśnie TZ - 9. Brak informacji na czyje zlecenie i przez kogo zostało sfinansowane to „coś” odp. Jeżeli zlecenie nie jest finansowane z projektu nie potrzeba informacji na czyje polecenie zostało zrealizowane - Podsumowanie. Mniej jadu a więcej konstruktywnej popartej dowodami krytyki. Jeżeli znajdzie pan naprawdę jakieś błędy to prosimy o kontakt. Agencja Kuklewski https://agencjakuklewski.pl/

Hahaha 23.07.2022 21:02
Awtor mapy się odezwał. Przeczytałem artykuł, poleciałem po mapę kody nie działają. Co ty chłopie pitolisz??

Agencja Kuklewski 25.07.2022 15:51
Dziwne bo u nas działają, zleceniodawca też twierdzi że działają ... a panu na nie działają. Polecam zmienić tel lub aplikację QR. Pozdrawiamy

Marcin 25.07.2022 19:23
Komentarz zablokowany

Anka 25.07.2022 17:14
"Hahaha" które nie działają? Mam mapę i ... wszystkie OK.

Kompetentny Mieszkaniec Trzcińska 25.07.2022 16:53
I teraz pojawia się dylemat, z jednej strony temat do olania a z drugiej strony mocno uderza w zakresu mojego zainteresowania. Pozwolę sobie spisać parę słów popartych badaniem mapy.- pozwolę sobie na odrobinę prywatnego komentarza. Ad1. "Ulokowanie wyżej ciągle zamkniętego CIT to porażka dla turysty." kłuci się z adnotacją "Mniej jadu a więcej konstruktywnej popartej dowodami krytyki" Ad2 i Ad3 Nie sprawdziliście kodów. Gołym okiem widać przesunięcie przy składzie (prawa krawędź). Testowałem na obiektywie Google (ponad miliard pobrań). Ale jak to mówią: "Jak u jednej osoby nie działa to przypadek ale jak u 3 to znaczy że masz zły produkt" Ad4. Nie ma takiego czegoś jak narysowanie od podstaw. Dzięki Bogu żyjemy w kraju gdzie respektowane jest prawo autorskie i jedyną przesłanką do sformułowania "narysowałem mapę od podstaw" jest posiadanie licencji do zdjęć lotniczych z terenu. W przeciwnym razie utwór powstał na jakiejś bazie. Prowadząc agencję powinniście trochę wiedzieć na ten temat. Według mojej analizy mapka z publikacji to Open Street Map. Gdzie możliwe jest użycie do celów niekomercyjnych jednak powinna być zaznaczona stosowna adnotacja określona w licencji. Brak takiej adnotacji oraz sprzedaż praw do takiego utworu jest złamanie licencji. Czy inwestor jest tego świadomy? Ad5. Tak ale są pomieszane piktogramy, na mapie umieściliście dwa domy a krzyż jakby to była metropolia. Ewidentny błąd merytoryczny. Ad6. :) Legendarna to ta mapka będzie jak wyjdzie informacja nt. "Ile kosztowała mieszkańców Trzcińska" Ad7. Wedle słusznych wskazówek zlecającego, ale niezgodnie z podstawową sztuką składu. Jeśli to miało być celowe to dlaczego nie ustawiliście na szpaltach koło siebie? Ad8. Proszę podać 3 przykłady poprawnie przygotowanych publikacji z takim zapisem. Za trudno? Proszę podać jeden przykład. Ad9. I tutaj pojawia się problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jeśli spojrzymy na tytuł i na ten punkt to można postawić słuszną tezę że intencją autora było zapytanie do kogo można pisać żeby wycofać tą makulaturę. W kontekście że w Trzcińsku i okolicach jest duża społeczność której zależy na tym żeby miasto prezentowało się z najlepszej strony, wydanie takiej publikacji. Jest Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Trzcińskiej, jest Fundacja Droga Lotha jest sporo społeczników. A nikt nie został poinformowany, nie zostały przekazane materiały publicznie (przed drukiem). Tylko w nonszalancki sposób został rzucony ochłap na stół i macie i jedzcie. A teraz trochę prywatnych spostrzeżeń. Mapa została zareklamowana jako "Dla rowerzystów" jednak wybrano format oraz skład który uniemożliwia ułożenie w mapniku. Skład pozostawia wiele do życzenia, rozumiem że zamawiający nie dostarczył tekstu ale ilość wykorzystanej przestrzeni pozwalała na umieszczenie tłumaczeń nagłówków. Warto było pomyśleć o turystach niemieckich czy nawet angielskojęzycznych. Tłumaczenie samych nagłówków nie wymagało jakiegoś dużego przygotowania merytorycznego. Mam nadzieję że następna publikacja będzie dopracowana i poparta działaniem społecznym.

Mieszkaniec 22.07.2022 13:06
Zamiast choćby kiosku lub budki z lodami dla mieszkańców mamy zamkniętą obskurną budę. Informacja w której ciężko o jakąkolwiek informację. "Gratulacje" dla władz które pozwalają na takie działania.

Kermit 22.07.2022 00:07
"... Na mapie „turystycznej” Centrum Informacji Turystycznej pojawia się jako skrótowiec „CIT” między Barem u Zeba a stacją Orlen to dyskredytacja Centrum Informacji Turystycznej ..." - stuknięty lokalny idiota w rajtuzkach i głupiej czapeczce ma coś do naszego Baru u Zeba i stacji paliw. To źle że jest obok nich? Obrażony nie zje i nie zatankuje :)

Grzegorz K. 24.07.2022 15:51
A ciebie łysy to już pogięło? Że niby z Trzcińska jesteś? Co za ***

Gust i estetyka 21.07.2022 18:10
Wszystkie reklamy na budynkach ,płotach to wielki koszmar..Wygląda to jak cygańskie budy..

jaśnie jasność 21.07.2022 16:29
Jakieś wojenki sobie władza urządza, pokazują kto kogo będzie widelcem uczył jeść, a ty płać podatki i ciesz się jak głupek. Myślałem że czasy publikacji drukowanych przeszły do lamusa ale "Gmina" ma hajs więc rządzi! jprd

po prostu 21.07.2022 20:24
Tematy zastępcze.

Sukkar 21.07.2022 16:03
Ryba psuje się od głowy.

Anka 21.07.2022 15:48
Centrum Informacji Turystycznej w Trzcińsku czyli wiecznie zamknięty kiosk wyglądający jak upadła lodziarnia z sfochowanym gościem jako właścicielem na czele :) Nie można dyskredytować czegoś co non stop jest zamknięte a właściciel na okrągło naburmuszony :)

Anulka 21.07.2022 21:13
Zamknięte bo wróble gniazdo założyły tam i odstraszają turystów

Marcin 23.07.2022 21:18
Z tego co wyczytałem to typ z własnej kasy odpalił lokalizację i siedzi tam hobbistycznie o zgrozo na rachunki płaci w własnej kasy. Sugerowałbym mniej jadu i więcej kreatywnej krytyki!

wszystko jasne 20.07.2022 23:07
Sukces ma wielu ojców, a Bubel żadnego. Dlatego nie podpisane!

dla jasności 20.07.2022 23:05
"Gmina Trzcińsko-Zdrój zaprasza" I wszystko jasne!

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama