Rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów i wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. O świadczenie na nowy okres można ubiegać się od 1 lipca do 30 listopada 2022 roku. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.
Wniosek o "Dobry Start" jest tylko elektroniczny. Można go złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portalu Emp@tia.
Na PUE ZUS specjalny kreator poprowadzi użytkownika krok po kroku. To pozwoli uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy i numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu.
Również zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane elektronicznie. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie w skrzynce odbiorczej na profilu PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek złożono przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS będzie także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie będzie wypłacane tylko na rachunek bankowy. Bezgotówkowa forma jest znacznie tańsza i bezpieczniejsza niż przekaz gotówkowy.
Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego
Napisz komentarz
Komentarze