Policja, partnerująca inicjatywie „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, wręczać będzie naklejki z tym samym hasłem kierowcom, których trzeźwość zostanie potwierdzona podczas kontroli przeprowadzanych w ramach akcji „Znicz”.
Ile naklejek
Organizator kampanii, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, przeznaczył na ten cel 300 000 naklejek. Ich dystrybucja wśród kierowców podróżujących do nekropolii to kontynuacja działań prowadzonych już kolejny rok w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji.
–Połączenie wzmożonych kontroli z nagradzaniem odpowiedzialnych postaw stwarza szansę na skuteczniejszą promocję trzeźwości wśród kierowców, bez której, zwłaszcza w okresach nasilonego ruchu związanego ze świątecznymi wyjazdami, niemożliwe jest zachowanie bezpieczeństwa na drogach – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Mała naklejka - duży zasięg
Pomimo malejącej liczby wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, problem wciąż istnieje. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest przyzwolenie społeczne na takie zachowanie.
–W tegorocznej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, że za bezpieczeństwo na drodze odpowiadają nie tylko kierowcy. Bardzo wiele zależy od postawy osób bliskich i pasażerów, którzy pozwalając osobie nietrzeźwej wsiąść za kierownicę, stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie stwarza pijany kierowca – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie.
– O tej współodpowiedzialności przypominają naklejki ze znakiem przekreślonych kluczyków dystrybuowane w ramach kampanii. Widniejące na nich hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo nie tylko osób kierujących pojazdami, ale także pasażerów oraz innych użytkowników dróg – dodaje dyrektor Gut.
Dzięki dotychczasowej współpracy z Policją oraz licznym gronem partnerów reprezentujących zarówno sektor publiczny, jak i prywatny, naklejki trafiły w ręce blisko 2 200 000 kierowców, którzy umieszczając je na tylnej szybie samochodu, otwarcie wyrazili swój sprzeciw wobec jazdy „na podwójnym gazie”.
Anka Grabowska od organizatora kampanii
Napisz komentarz
Komentarze