Umowę na realizację inwestycji podpisana została w kwietniu 2021 r. z konsorcjum, którego liderem jest firma Roverpol. Umowę parafowano koło Bramy Bańskiej w Gryfinie.
Wartość umowy na zaprojektowanie i budowę wynosi 74,77 mln zł. Wykonawca zmieścił się w uwzględnionym w umowie terminie 10 miesięcy na wykonanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o decyzję ZRID. Przez najbliższe kilka miesięcy będzie trwało uzyskiwanie decyzji ZRID. Na realizację prac budowlanych wykonawca będzie miał 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).
Przebieg obwodnicy Gryfina
Obecnie odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta. Jest jedyną drogą w jego południowej części i w związku z tym kumuluje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny.
Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,6 km. Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond: na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Nowa obwodnica wyposażona zostanie w urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz urządzenia ochrony środowiska, jak wiadukty, przejścia dla małych zwierząt czy przepusty dla płazów. W miejscach wymagających ochrony przed hałasem, przewidziano budowę ekranów akustycznych.
Napisz komentarz
Komentarze