Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 17:48
Reklama

Do baru, sklepu, kościoła i na koncert tylko zaszczepieni? Polacy zabrali głos

Paszporty covidowe stały się nieodłącznym elementem podróży zagranicznych. Dzięki nim możemy bez przeszkód poruszać się po Unii Europejskiej. A gdyby ten sam dokument decydował o tym, czy zrobimy zakupy w polskich sklepach? Polacy wskazali, gdzie według nich powinny obowiązywać certyfikaty.
Do baru, sklepu, kościoła i na koncert tylko zaszczepieni? Polacy zabrali głos

Autor: iStock

W obliczu planowanego przez rząd wprowadzenia obostrzeń RMF FM i Dziennik Gazeta Prawna za pośrednictwem United Surveys przeprowadziły sondaże, w których Polacy mogli ocenić słuszność pomysłu, aby certyfikaty covidowe stały się przepustką do uczestniczenia w życiu publicznym na terenie naszego kraju.

37,1 proc. pytanych popiera wprowadzenie takiego rozwiązania w odniesieniu do sklepów i galerii handlowych. 19,5 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej tak”; 15,6 proc. ankietowanych skłania się ku odpowiedzi „raczej nie”, zaś 25,9 proc. respondentów zupełnie nie popiera obowiązkowych paszportów covidowych dla osób korzystających z tego typu placówek. 1,8 proc. pozostałych uczestników sondażu nie umiało wskazać jednoznacznej odpowiedzi.

Rozmówcy firmy badawczej usłyszeli podobne pytanie dotyczące wstępu do barów i restauracji. Za wprowadzeniem paszportów covidowych w tych miejscach jest 41 proc. pytanych. 17,7 proc. z nich raczej popiera ten pomysł. „Raczej nie” wybrało 14,4 proc. ankietowanych. Z kolei zdecydowanie przeciwnych jest 23,6 proc. respondentów. 3,2 proc. z nich nie ma zdania.

42 proc. uczestników kolejnego sondażu chciałoby, aby potwierdzenie szczepienia wymagane było od klientów kin. 17,9 proc. pytanych wybrało odpowiedź „raczej tak”. Kolejnych 15,4 proc. badanych raczej nie popiera wprowadzenia certyfikatów w tego typu miejscach, zaś 21,7 proc. respondentów jest zupełnie przeciwnych takiemu rozwiązaniu. 3 proc. z nich zaznaczyło odpowiedź „Nie wiem / trudno powiedzieć / nie mam zdania”.

Podobnie wygląda wynik ankiety w odniesieniu do teatrów. 41,8 proc. widzów chciałoby, aby inne osoby z publiczności przedstawiły przed wejściem potwierdzenie przyjęcia wakcyny. 18,1 proc. skłania się raczej ku takiej możliwości. 15,2 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej nie”. Z kolei stanowczo przeciwnych jest 21,9 proc. uczestników sondażu. 3 proc. pytanych nie zabrało głosu.

W kwestii odwiedzania muzeów i galerii oraz udziału w koncertach ponad połowa respondentów badania chciałaby mieć pewność, że znajduje się wśród zaszczepionych uczestników. 42,4 proc. pytanych stanowczo popiera wprowadzenie paszportów; 20 proc. ankietowanych raczej popiera ten pomysł; 13 proc. z nich wybrało odpowiedź „raczej nie”, a kolejnych 21,7 proc. „zdecydowanie nie”. 3 proc. osób pozostaje bez zdania na ten temat.

Certyfikatów covidowych przed wejściem do zakładu pracy wymagałoby 35,4 proc. respondentów kolejnego sondażu. 20,7 proc. nie do końca zdecydowanych raczej skłaniałoby się ku takiemu rozwiązaniu. 13,9 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej nie”, z kolei 24,5 proc. „zdecydowanie nie”. 5,5 proc. z nich nie zdecydowało się na wybór żadnej z powyższych opcji.

Niewielka różnica dzieli od poprzednich wyników dane związane z pytaniem o kościoły. 38,4 proc. wiernych życzyłoby sobie, aby inne osoby uczęszczające do obiektów sakralnych okazywały przed wejściem potwierdzenie szczepienia. 15,9 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej tak”. 14,3 proc. ankietowanych raczej nie popiera takiego pomysłu; 25,7 proc. stanowią osoby całkowicie przeciwne. 5,6 proc. pozostałych uczestników nie posiada jednoznacznego zdania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

demokracja 08.12.2021 05:18
KONSTYTUCJA. Moje ciało, moja sprawa

Mnieszko 07.12.2021 14:40
Oddajcie nam nasze AKWARIUM bo nie ręczę za siebie i ziomków

AJWAJ ALELUJA I NA SATURNA 07.12.2021 13:48
KUKIZ SIĘ ZASZCZEPIŁ I ZOSTAŁ IRON MANEM HA HA AH https***

Knagulec 07.12.2021 16:01
Kukiz to ssak

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama