Inwestycja z najdłuższym tunelem w Polsce
Zachodnia obwodnica Szczecina (ZOS) będzie miała długość około 50 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą tunelem na wysokości Polic. Sąsiedztwo instalacji przemysłowych Zakładów Chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 km do 5 km. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce.
Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad na terenie woj. zachodniopomorskiego. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina. Po wybudowaniu
Dotychczas zrealizowane prace przygotowawcze
Od 2017 roku jest już decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Opracowano także
Nowy dojazd do przyszłej obwodnicy ominie Mierzyn
ZOS zmieni całkowicie układ komunikacyjny tego obszaru. Będzie to szczególnie zauważalne po zachodniej stronie Szczecina. Obecnie droga krajowa nr 10,
Biegnąca obecnie przez Mierzyn droga krajowa nr 10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg
Inwestycja przewidziana jest do realizacji łącznie z ZOS. Prawie połowa trasy będzie przebiegać przez teren Szczecina i musi być realizowana wspólnie z samorządem. Po zawarciu z Miastem Szczecin stosownego porozumienia będzie można ogłosić
Napisz komentarz
Komentarze