Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 08:58
Reklama
Reklama

Wiadomość o przedłużeniu kwarantanny? To mógł być błąd systemu

Niemałym zaskoczeniem dla części osób odbywających kwarantannę było powiadomienie o jej przedłużeniu. Okazało się, że za psikusa odpowiedzialny jest błąd w systemie informatycznym. Wyjaśniamy, w jaki sposób wiarygodnie sprawdzić swój status w przypadku wątpliwości.
Wiadomość o przedłużeniu kwarantanny? To mógł być błąd systemu

Autor: iStock

Fałszywe powiadomienie

Według aktualnych danych przekazanych przez ministerstwo zdrowia, aktualnie w Polsce zakażonych koronawirusem jest 7316 osób. W związku z narażeniem na kontakt z wirusem 351 367 osób zostało skierowanych do odbycia kwarantanny. Część obywateli, którzy swoją izolację kończyli 5 i 6 listopada otrzymała na swoje urządzenia mobilne informację o tym, że ich okres separacji uległ wydłużeniu. Zaniepokojeni odbiorcy wiadomości zaczęli informować o swoich wątpliwościach media. Początkowo stacja TVN24 nieoficjalnie potwierdziła, że komunikaty zostały przesłanie do użytkowników omyłkowo.

GIS potwierdził awarię

Główny Inspektor Sanitarny informuje, że w związku z błędem systemu, odnotowano pojawiające się automatyczne informacje telefoniczne skierowane do osób, których kwarantanna zakończyła się 5 lub 6 listopada. Wiadomości głosowe informują błędnie o przedłużeniu zakończonej już kwarantanny. Prosimy o zignorowanie tych informacji. Przepraszamy za zaistniałe utrudnienia – czytamy w oficjalnym komunikacie na rządowej stronie.

Czujność osób zainteresowanych była podwyższona w związku z niedawnymi atakami hakerów, którzy pod przykrywką fałszywej kwarantanny usiłowali wyłudzić poufne informacje wysyłając SMS-y z załączonym linkiem do zainfekowanej aplikacji. Tym razem jednak za błąd odpowiadał system teleinformatyczny.

Jak sprawdzić swój status?

Istnieje możliwość wiarygodnego sprawdzenia statusu osoby przebywającej na kwarantannie m.in. za pomocą Internetowego Konta Pacjenta, do którego można zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego, elektronicznego dowodu osobistego lub poprzez dane aplikacji mobilnej banku. Drugim sposobem jest telefoniczna infolinia inspekcji sanitarnej. Dzwoniąc pod numer 22 25 00 115 również dowiemy się, jak długo musimy pozostawać w odosobnieniu. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Tvn 24 08.11.2021 21:20
Komentarz usunięty

dość 08.11.2021 18:47
Wpadka goni wpadkę...

Pediatra 08.11.2021 18:30
Wiadomo co z sebkiem . S ? Na mieście mówią że pajacynek albo jakis malolat z niepo

Pielęgniarki z macznej 08.11.2021 19:22
Siedzi w wariatkowie i gra w bingo

Simek 08.11.2021 17:49
Komentarz zablokowany

maturzysta 08.11.2021 17:30
Za dużo tych błedów!

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama