Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 18:35
Reklama

Poczta Polska idzie w ślady firm kurierskich. Utworzy aplikację do obsługi paczek

Tradycyjne awizo wkrótce odejdzie do lamusa. Klienci Poczty Polskiej będą kontrolować swoje przesyłki za pomocą mobilnej aplikacji. Państwowa spółka ogłosiła właśnie, że podpisana została umowa na utworzenie narzędzia.
Poczta Polska idzie w ślady firm kurierskich. Utworzy aplikację do obsługi paczek

Autor: rpo.gov.pl

Kompleksowe narzędzie informatyczne

Takimi słowami nowe przedsięwzięcie reklamuje Poczta Polska w swoim komunikacie. Aplikacja mobilna i panel do zarządzania przesyłkami mają być narzędziami, które pomogą Polakom w prosty i wygodny sposób decydować o losach paczek. W sposób zdalny będzie można śledzić postęp usługi od nadania aż po doręczenie tradycyjne lub do automatu paczkowego.

Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru – wyjaśnia Tomasz Zdzikot, prezes PP.

Umowa podpisana, można działać

Jak twierdzi Zdzikot, należy podkreślić, że oprogramowanie stworzy podmiot z grupy kapitałowej Poczty Polskiej, czyli spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Wewnętrzna umowa obejmuje projekt, wytworzenie oraz późniejsze wdrożenie aplikacji na smartfony oraz panelu do obsługi za pomocą komputera. Decyzja o poszerzeniu oferty jest częścią trzyletniej strategii państwowego przewoźnika, na którą PP planuje przeznaczyć ok. 1,2 miliarda złotych.

Poczta Polska rozwija swoje usługi kurierskie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie – wyjaśnia Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

pocztylion 02.11.2021 21:25
Kaczor drugi zastał Polskę murowaną a zostawił pazdzierzaną z drutu i dykty.

inflacja 02.11.2021 21:22
Nowy szef resortu rolnictwa Henryk Kowalczyk otwarcie przyznał, że Polacy muszą przygotować się na dalsze podwyżki cen żywności. Wprost mówił, że nie ma co liczyć na spadek cen przed świętami, a w dodatku przyszły rok przyniesie dalsze podwyżki. - Na święta ceny żywności nie spadną, bo one jeszcze tak nie wzrosły - powiedział na antenie Polsat News Henryk Kowalczyk i dodał, że żywność będzie jeszcze drożeć, "bo rosną ceny środków do produkcji rolnej, czyli m.in. nawozów". Równocześnie wyjaśniał, że efekty tych wzrostów będą odczuwalne najmocniej w przyszłym roku.

emi 02.11.2021 15:33
od kiedy sa paczkomaty to w glebokim powazaniu mam pp jedyne po co musze tam pojsc to list jak nie odbiore i juz nic nie zamawiam przez pp szkoda czasu i nerwow. Jak dla ta instytytucja powinna upasc i przejac ja powininien rynek prywatny.

znaczone karty 02.11.2021 15:51
A gdzie by Sasin zlecał akcje z kartami do głosowania?

Paczkomaty Poczty Polskiej 02.11.2021 14:39
Aby była konkurencja na rynku, Poczta Polska powinna wybudować sieć paczkomatów. Tak też się Pytam Poczty Polskiej - Kiedy Paczkomaty ?

giga 02.11.2021 14:18
Lepiej późno niż wcale.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama