Kolejny etap przebudowy wiaduktu w Szczecinie
W drugim etapie inwestycji wykonawca zamontuje pozostałe dwa przęsła oraz przeprowadzi analogiczne prace na obiekcie pod drugim torem. Po demontażu starych i montażu nowych przęseł, ułożone zostaną nowe tory i zamontowana sieć trakcyjna. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku. Inwestycja warta jest ponad 10 milionów złotych pochodzących ze środków własnych spółki.
Ze względu na charakter prac prowadzonych na wiadukcie w dniach 6-24 września, pociągi nie będą wyjeżdżać i wjeżdżać na stację Szczecin Główny od strony stacji Szczecin Port Centralny. Pociągi PKP Intercity kursujące z i do Świnoujścia będą jeździć trasą z pominięciem stacji Szczecin Główny, zatrzymując się na stacji Szczecin Dąbie. Również część pociągów Polregio kursujących z i do Szczecina Głównego będzie jeździć zmienioną trasą z pominięciem stacji Szczecin Port Centralny. Pociągi PKP Intercity oraz Polregio z i do Gryfina będą kursować przez stację Szczecin Dąbie.
Więcej bezpiecznych wiaduktów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontują również wiadukt kolejowy w miejscowości Czarne na linii kolejowej nr 210 Chojnice – Runowo Pomorskie. Remont wiaduktu zwiększy bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Dzięki przeprowadzonym pracom po obiekcie będą mogły jeździć cięższe składy z prędkością do 120 km/h (przy obecnych 30 km/h). Zakres robót obejmuje m.in. wzmocnienie konstrukcji wiaduktu, w tym przęsła oraz przyczółków, przebudowę skrzydeł oraz wykonanie izolacji obiektu, a także zabezpieczenie przed korozją elementów betonowych konstrukcji. Koszt prac wyniesie około 1,5 milionów złotych, pochodzących ze środków własnych spółki.
Ze względu na zakres prac, w dniach 13-16 września za pociągi kursujące na szlaku Czarne - Szczecinek zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.
Napisz komentarz
Komentarze