Czy pandemia COVID-19 wpłynęła na liczbę Dawców biorących udział w procedurze oddania krwiotwórczych komórek macierzystych bądź szpiku dla Pacjentów walczących z nowotworami krwi?
Przyczyny niedostępności Dawców przed pandemią i w trakcie
Czy zmiana telefonu, miejsca zamieszkania lub adresu e-mail może mieć wpływ na czyjeś życie? Może, jeśli jesteśmy potencjalnym Dawcą szpiku.
Nieaktualne dane uniemożliwiają kontakt Fundacji DKMS z potencjalnym Dawcą. Gdy na pomoc czeka Pacjent, wymagający przeszczepienia, liczy się również czas, w którym Dawca przystąpi do procedury.
-Aktualizacja danych przez potencjalnych Dawców szpiku, zarejestrowanych w bazie Fundacji DKMS, jest bardzo ważna, ponieważ ułatwia nam kontakt, gdy okaże się, że Pacjent wymaga pomocy właśnie tego konkretnego Dawcy. Zdarzają się sytuacje, gdy po nawiązaniu kontaktu z Dawcą okazuje się, że od jakiegoś czasu przebywa za granicą lub z powodów zdrowotnych jest tymczasowo lub stale niedostępny. Jeśli zmianie uległ stan zdrowia Dawcy, ma zaplanowane zabiegi bądź operację, Dawczyni jest w ciąży lub karmi piersią, to prosimy, aby Dawcy zgłaszali nam takie kwestie na adres [email protected]. Wtedy Dawca jest blokowany w bazie i nie jest widoczny dla ośrodków poszukiwawczych. Jeśli natomiast zmianie ulegają dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania lub Dawca planuje dłuższy pobyt za granicą, to wystarczy, że poświęci chwilę, aby poinformować o tym fundację. Aktualizacji danych można dokonać za pomocą formularza dostępnego na stronie fundacji: FORMULARZA AKTUALIZACJI DANYCH lub napisać na adres e-mailowy: [email protected]. Decyzja o przystąpieniu do grona potencjalnych Dawców szpiku łączy się z odpowiedzialnością i trzeba o tym pamiętać - mówi Magdalena Przysłupska, rzecznik prasowy Fundacji DKMS.
Napisz komentarz
Komentarze