Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 01:16
Reklama
Reklama

Nie zgadzam się z nowym naliczaniem opłat za śmieci! Są tam równi i równiejsi! [list czytelnika]

Spółdzielnia mieszkaniowa „Regalica” rozesłała informacje o nowych zasadach opłat za śmieci. Otrzymałem kilka telefonów z pytaniem, co może zrobić Grupa Inicjatywna aby radni Rady Miejskiej w Gryfinie zmienili tę kontrowersyjną uchwałę. Spółdzielnia oczywiście interweniowała. Niestety, jej słuszne argumenty i zastrzeżenia co do równego traktowania mieszkańców nie znalazły zrozumienia u większości przedstawicieli władz miasta i gminy. Nie dziwi Was milczenie i brak działania tzw. „obrońców spółdzielców”? Gdzie się oni podziali, gdzie są Wanda Hołub, Jan Gładkow, Wiesława Glińska czy Krystyna Walter i inni ich wspierający?
Nie zgadzam się z nowym naliczaniem opłat za śmieci! Są tam równi i równiejsi! [list czytelnika]
Wszak potrafili zbierać podpisy (nie pod wnioskiem, który dostarczyli do Spółdzielni Mieszkaniowej) i straszyć spółdzielców, że zapłacą krocie za darmowe termozawory. Kierowali zarzuty do prokuratury, a gdy ich zarzuty się nie potwierdziły, to „nabrali wody w usta”. Już nie chcą spółdzielców bronić przed drakońskimi podwyżkami, na które spółdzielnie nie mają wpływu? Krąży opinia, że za obietnice burmistrza i jednego z zastępców robili za pożytecznych …
Burmistrzów uratowali przed utratą stanowisk, a pani seniorka „załapała” się do Rady Miejskiej.
 
Autor projektu uchwały oraz radni Rady Miejskiej, którzy głosowali za jej przyjęciem intelektem nie błysnęli. Czy nie prościej było przyjąć te same kryteria dla wszystkich mieszkańców? Płaćmy od osoby, bo nie rozumiem co wspólnego ma metraż lokalu czy ilość zużytej wody?
 
Każą myć słoiki, butelki, nawołują do częstszego mycia rąk i jednocześnie wymierzają karę pieniężną w postaci opłaty śmieciowej? Gryfino owładnie wszechobecny smród. Oszczędzając na wodzie, niektóre toalety będą spłukiwane raz dziennie, zaś ilość spłukiwanego papieru toaletowego będzie przyczyną awarii sieci kanalizacyjnej.
 
Kontrowersje uchwały zaproponowanej przez burmistrza i podjętej przez większość radnych Rady Miejskiej w Gryfinie:
Te opłaty dotyczą mieszkańców spółdzielni, wspólnot i gryfińskiego TBSu, czyli wszystkich zamieszkujących w zabudowie wielorodzinnej.
1. Bez względu na zajmowany metraż lokalu (30m,50m,62m, 75m czy większe) samotna osoba jeżeli zużyje miesięcznie do 4m sześciennych wody, zapłaci 25 złotych.
Jak wiecie mnóstwo emerytów zamieszkuje nasze zasoby lokalowe. Ich dzieci wyrosły, a oni samotni pozostali w mieszkaniach 2-, 3- czy 4-pokojowych. I tak!
 
2. Bez względu na ilość zużytej wody, nawet gdy na osobę nie przekroczy 3 m sześciennych, każdy z małżonków zapłaci
za mieszkanie 50m po 31,87 zł x 2
za mieszkanie 62 m po 32,02 zł x 2
za mieszkanie 75 m po 38,62 zł x 2
 
Teraz zameldujcie 10 osób w pokoju 50-metrowym, to każdy z nich zapłaci tylko ok 6,50 zł. Bo co? Tych 10 osób wytworzy mniej odpadów niż dwoje emerytów?
 
A teraz najważniejsze. Opłaty śmieciowe w domach jednorodzinnych.
 
Burmistrz i wicki dla siebie i pozostałych „ludzkich panisk” zaproponowali opłaty śmieciowe znacznie odbiegające od pozostałego gryfińskiego pospólstwa. Oni wymyślili, że w takiej jak ich zabudowie jednorodzinnej będą za śmieci płacić po 25 zł za dwie pierwsze osoby, a poza tym wobec takich jak oni nie mogą być stosowane opłaty za metraż czy też za ilość zużytej wody. Wszak oni to nie emeryci spółdzielcy. Takim jak m.in. oni mniejsze opłaty po prostu się należą!!!
 
Ciekawe czy nasze instytucje dbające o praworządność zareagują? Co zrobi prokuratura czy też CBA? Czy ta uchwała zostanie zaskarżona do Sądu Administracyjnego? Oto jest pytanie!
 
Popieram zamysł powołania Miejskiej Grupy Inicjatywnej.
 
Eugniusz Bełch
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

konkretnie 08.01.2021 00:52
Konkretnie - kto głosował przeciw tym śmieciom a kto był za (bezpośrednio albo się wstrzymał, albo spóźnił na głosowanie)?

konkretny 08.01.2021 00:54
Za podniesieniem stawek podatku od nieruchomości na terenie miasta i gminy Gryfino w 2021 r. głosowali: Roland Adamiak, Tomasz Namieciński, Marcin Para, Elżbieta Kasprzyk, Zbigniew Kozakiewicz, Marcin Pazik, Roman Polański, Marek Sanecki, Władysław Sobczak, Zenon Trzepacz, Piotr Zwoliński. Przeciw podwyżce byli: Rafał Guga, Magdalena Pieczyńska, Wanda Hołub, Rober Jonasik, Jerzy Piasecki, Marcin Puzik, Piotr Romanicz, Andrzej Urbański, Małgorzata Wisińska, Jolanta Witowska. Czas kryzysu to nie jest czas na podwyżki i dodatkowe obciążenia

konkretnie 08.01.2021 01:01
Czyli Sanecki, Polański i Sobczak zagłosowali za systemem opłat śmieciowych i podwyżką? Brawo. Przynajmniej trzy - a nie trzydzieści... srebrników...

wey 08.01.2021 00:39
Kolejny raz prostych ludzi z rady wywiedziono w pole. Nikt nie pyta od kogo dostali ten utwór mający być ''uchwałą''. Po przeczytaniu kilku zdań odechciewa się czytania reszty, a i autorstwa można się domyślać. Lata mijają, a ci ludzie odbębniający kolejne kadencje nie są w stanie odróżnić uchwały będącej aktem prawa miejscowego dla takich szaraczków jak np. ja, od *apelu*, który może być uznany jako rodzaj opinii. Czyjej? Najpewniej tych, którzy to zredagowali i chronią swoje dupska za radą (to nie my, to oni...). Na koniec: w okresie kilkunastoletniej historii działań uchwałodawczych, to ostatnie zdelegalizowane ''dzieło'' nie jest wyjątkowe.

kto głosował, kto się schował? 07.01.2021 21:12
Którzy radni głosowali za tą uchwałą śmieciową, kto się wstrzymał lub "spóźnił" a kto był przeciw? Jak wchodzę na stronę gminy to się tylko wściekam - znaleźć trudno - ktoś ma imienny wykaz głosowania?

Myszata 06.01.2021 21:51
To rabunek w biały dzień!

taka prawda 07.01.2021 19:51
To jest projekt Sawaryna!

Bełch Eugeniusz 06.01.2021 10:13
Mnóstwo telefonów z pytaniem o tą Miejską Grupę Inicjatywną. Jak ja sobie ją wyobrażam? Oraz czy jestem skłonny do pomocy w jej zorganizowanie? Oczywiście tak. Chętnie pomogę w jej zorganizowanie. Sądzę, że z każdej Spółdzielni Mieszkaniowej i TBSu po dwóch przedstawicieli. Wspólnoty powinny zorganizować własne zebranie i wspólnie zgłosić dwoje swoich przedstawicieli. PO ukonstytuowaniu się i wyborze swych władz, powinni zorganizować referendum o odwołanie Rady Miasta i pozbyciu się obecnych władz miejskich. Sądzę, że najwyższy czas aby Gminą pokierowali ludzie potrafiący mądrze gospodarować funduszami. Wystarczy popatrzeć na prezesów Spółdzielni.Każdy z nich tak kieruje swoją spółdzielnią aby posiadane fundusze bez dodatkowych pożyczek pozwoliły spokojnie pokryć koszty eksploatacji i realizować inwestycje.

Myszata 06.01.2021 21:51
Dziękuję w imieniu mieszkańców spółdzielni!

pytanie 05.01.2021 12:08
W blokach gdzie geniusze gminni narzucili powiązanie opłaty za śmieci z wodą odczytują liczniki kilka razy do roku - i zmieniają stawki - jest albo niedopłata albo nadpłata. Czy za śmieci też będzie taka chwiejna opłata? I też będzie groźba, że jak przekroczy się zużycie wody, to trzeba będzie dopłacać za śmieci?

pytam 05.01.2021 01:12
Gmina dysponując tak dużymi funduszami powinno wspierać finansowo i zachęcać wspólnoty mieszkaniowe do budowy parkingów osiedlowych. Tylko po co, miasto woli podnieść opłaty za wodę, śmieci itd. Co gmina robi dla nas, dla mieszkańców?

prawda 03.01.2021 23:37
Co prawda to prawda - tak "stroskani" byli ci "obrońcy mieszkańców" - a teraz co? Pamiętam, jak pan burmistrz ich zapraszał do urzędu na spotkanie... A teraz taka jawna niesprawiedliwość wobec mieszkańców bloków w całym mieście - a oni ani słowa?

Olek 03.01.2021 21:19
W ZGDiO w Chojnie 11,90 od 1 m 3 wody przecietnie rodzina10 m3 razy 11,90 =119 złotych a za wodę z kanalizacja płacę mniej ale 10 tyś litrów to są koszty a śmieciarka 2 razy w miesiącu a Myśliborzu wszystko na jedną kupę

? 03.01.2021 22:08
A podzielili na "kasty" mieszkańców domów płacących od liczby ZADEKLAROWANYCH mieszkańców i bloków co im "śmieci powierzchnia mieszkania i zużycie wody"?

absurd tercetowy 03.01.2021 20:58
Bzdurą i skrajną niesprawiedliwością jest związanie opłaty za śmieci z powierzchnią mieszkania i/lub ze zużyciem wody! I chodzi mi nie o sytuację, że w mieszkaniu "nikt nie mieszka" - a zużycie jest 20 metrów sześciennych miesięcznie! Bo to łatwo byłoby do "wyłapania" - na przykład przyjąć jakiś wskaźnik ile przeciętnie jedna osoba zużywa. I w ten sposób określić, ile osób tam mieszka. A jeśli ktoś ma faktycznie większe zużycie na przykład ze względów zdrowotnych - to może przecież GMINNY URZĘDNIK RUSZYĆ SIĘ W TEREN i zapytać - zobaczyć na przykład zaświadczenia lekarskie, ilość roślin pokojowych czy na balkonie albo tarasie, zobaczyć, że mieszka tam wyczynowy sportowiec, co trenuje 4 razy dziennie itp itd. Bo PRYMITYWNE OKREŚLANIE NA PODSTAWIE ZUŻYŁEŚ 2 METRY WODY PŁACISZ DWA RAZY MNIEJ OD TEGO, CO ZUŻYŁ 4 METRY - i to za śmieci (nie za wodę!!!) - jest po prostu niesprawiedliwe. A uznawanie, że mieszkańcy domków to osobna kasta, której "nie śmieci" ani powierzchnia mieszkania ani zużyta woda - to już absurd nad absurdami...

Obserwator 1 03.01.2021 19:08
Niestety nigdy nie będzie sprawiedliwej opłaty za śmieci. Opłata według zużytej wody ma zastosowanie w wielu miastach i kolejne bardzo pilnie w drodze zmiany uchwał Rad Miasta ją zmieniają. A dlaczego?W Polsce nie ma obowiązku meldunkowego. Nie ma przepisów prawa według których można sprawdzić ile jest osób zameldowanych. Ja mieszkam z żoną, a sąsiad wynajmuje mieszkanie 7 osobom z zagranicy na takim samym metrażu ale wodę zużywają. Podobnie jest w domach jednorodzinnych.Rozumiem, że nie wszyscy mają opomiarowanie (chociaż nie wiem dlaczego?). Trzeba ich do tego zmusić a nie płacić jakimś ryczałtem. To ja mając niewielki ogród działkowy muszę mieć opomiarowane zużycie wody. Właściciele domków w lecie podlewają ogródki i tutaj jest jest problem.Radni przemyślcie tą sprawę bo już niedługo możecie mieć ogromny problem z zadłużeniem w TBS-ach i Spółdzielniach. Bo podwyżki śmieci to nie wszystko. Drożeje prąd, czynsze, wchodzi opłata deszczowa.\Ludzie tego po prostu nie wytrzymają.

krótka 03.01.2021 20:40
Obserwator 1, ale do konsensusu i do mądrej opłaty trzeba dążyć. A ta sawarynowa jest skrajnie niesprawiedliwa.

absurd tercetowy 03.01.2021 21:03
W twoim przykładzie - gdy w tym sąsiednim mieszkaniu zamieszka 7 brudasów będą płacić ZA ŚMIECI mniej, niż 7 czyściochów. To również dotyczy osób, co pracują w różnych rodzajach pracy itp itd - nie jest sprawiedliwe powiązanie prymitywnego odczytywania liczników wody na opłaty śmieciowe. No ale jak to bywa - jest to prymitywna ale najmniej kłopotliwa metoda dla urzędników....

Arn de... 03.01.2021 17:04
Do moderatora; nie publikowanie wpisu bez słowa wyjaśnienia nie jest OK. By pojąć jego złożoność przytoczę anegdotę; rok 1942, ochroniarz Stalina podsłu***e rozmowę dwóch generałów w trakcie której jeden mówi; mam nadzieję, że już w zimie tego BANDYTĘ Z WĄSAMI SZLAK TRAFI. Zaaferowany biegnie do generalissimusa z donosem a ten wzywa generałów do siebie i żąda wyjaśnień pytając kogo to autor miał na myśli? Jak to kogo, TEGO BANDYTĘ HITLERA odpowiadaj zgodnie. A WY, TOWARZYSZU, pyta Stalin donosiciela, O KIM MYŚLELIŚCIE ?? Reasumuj; w ciągu znaków * wpisałem jako trzeci B gdyż chciałem podkreślić, że L U B I Ę PiS ( ha, ha) !! A WY, TOWARZYSZU MODERATORZE CO MIELIŚCIE NA MYŚLI ?? To jeszcze raz, bez skreśleń; **B** PiS !!Najtrudniej znaleźć kota w ciemnym pokoju. Zwłaszcza jak go tam nie ma. Nie pod tym artykułem opublikowałeś swój wpis, więc nie możesz go tu znaleźć. Zanim oskarzysz, to wyjaśnień szukaj tam, gdzie wpis umieściłeś.administrator

Arn de... 04.01.2021 22:42
Szanowny administratorze, wiem gdzie umieściłem wpis i TAM GO NIE MA. Twoje wyjaśnienie o jego skasowaniu ukazało się pod, takim jak wyżej, wpisem i dopiero tam podałeś powód - dla mnie kuriozalny, jego skasowania. Jest to tym dziwniejsze, że nie przeszkadzają Ci wpisy z typowym, czystej wody hejtem a mój o czipach tak Cię wstrząsnął. Ani przez moment nie sądzę byś nie wiedział co to ironia, żart czy kpina. Proszę, WYLUZUJ.

pokazuję i objaśniam... 05.01.2021 00:21
Arn - popatrz na wyniki wyborów, posłuchaj co gadają w lelewizorniach, zajrzyj do różnych edytek i iwanków i viol - a potem ironizuj. To, co dla ciebie jest ironią - dla innych moze być smiertelnym niebezpieczeństwem (i to nie dla nich samych, a dla bliskich czy otoczenia). Płaskoziemiec nie ruszy się z Polski, bojąc się, że spadnie. I dobrze, wstyd mniejszy będzie. Ale w przypadku negacji wirusa - to nie jest śmieszne. A straszne, gdy słyszę, co ludzie łykają i przyjmują jako prawdy objawione....

Obserwator 03.01.2021 16:19
Zwoliński.Trzepacz to pewniaki w głosowaniu za przyjęciem absurdalnej ustawy mieszkają w domkach.

zła 03.01.2021 15:14
Czy redakcja mogłaby przypomnieć nazwiska radnych, którzy w sprawie opłat głosowali "za" projektem Sawaryna, Nikitińskiego i Milera? No i kto się "spóźnił", albo "nie wiedział, czy być za, czy przeciw"?

yong 03.01.2021 15:37
Gdzieś tu jest artykuł na ten temat.

zła 03.01.2021 16:12
no właśnie nie widzę, jak ktoś znalazłby kto z radnych był za, przeciw, nie wiedział - albo "nie zdążył na głosowanie"...

AJWAJ ALELUJA I DO PRZODU 03.01.2021 15:04
widzę jakiś łowca tumanowicz się pojawił ha ah ah może to adaś od cioci marysi z LZS i kornela ha ha ah ja was oświecę SANHEDRYN GRYFINA W WIEKSZOSCI SKUPIONY W LION CLAB SZUWAREK WODNIK CZY JAKOS TAK dyma was od lat KANCELARIA PRAWNA TW YODY PISZE KONSPEKTY A MNIETEK Z MŁOTAMI PCHA TO POD OBRADY I SZUKA ZA POSADKI WIEKSZOŚCI W RADZIE I TAK TEN BUR DELIK FUNKCJONUJE sami korzystają z ulg wszelakich TZW ULGA na NOWOOSIEDLEŃCA ale juz zydki ze śmieciami pojechali po całości ha ha ah NIE JEST NICZYJA WINĄ ŻE WYBRALIŚMY PROSTYTUTKI INTELEKTUALNE CO ZAPOMNIAŁY O SWOICH PROGRAMACH PRZED WYBORCZYCH A TERAZ GOJE I CHAMY Z PRGRU GRYFINO PŁAKAĆ I PŁACIĆ BY ZYŁO SIĘ LEPIEJ WSZYSTKIM HA HA AH WSZYSTKIM Z UKŁADU HA HA AH PS A CO NA TO KSIADZ PROBOSZCZ NIE GRZMI Z AMBONY ŻE ZYDY OKRADAJĄ GOI AH AH AH

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: :-)Treść komentarza: Gratki!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:52Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humoremAutor komentarza: taka słomkaTreść komentarza: Dokładnie. A słomką mogą być choroby. Bezdomne koty są przecież nosicielami różnych chorób. To nie jest tylko problem estetyczny czy etyczny, ale i sanitarny. Jeśli mnożą się w takim tempie, rośnie ryzyko dla ludzi i zwierząt domowych. Wniosek o pilną interwencję i nadzór jest w pełni uzasadniony. Liczę, że wójt potraktuje to jako priorytet, zanim sytuacja wymknie się spod kontroli totalnie.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:48Źródło komentarza: Bezdomne koty opanowały działki. Mieszkaniec liczy na pilną interwencjęAutor komentarza: urzędnikTreść komentarza: Łatwo jest krytykować, ale Program opieki kosztuje! Gminy mają ograniczone budżety. Zgadzam się, że odławianie i sterylizacja są obowiązkowe, ale często brakuje wystarczającej liczby weterynarzy chętnych do współpracy w ramach gminnych stawek. Poza tym, gdzie te koty mają trafić po odłowieniu? Gminy często nie mają schronisk, a te najbliższe są przepełnione. To jest problem systemowy i ogólnopolski.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:44Źródło komentarza: Bezdomne koty opanowały działki. Mieszkaniec liczy na pilną interwencjęAutor komentarza: z gronaTreść komentarza: Przygotowania do kabaretu były wyzwaniem, ale zdecydowanie się opłaciły! Pani Magda i Pani Joanna wykonały tytaniczną pracę ze scenariuszem, a charakteryzacja, za którą odpowiadał sztab ukrytych talentów, przeniosła nas w czasie. Chciałabym podkreślić, że ten występ był dowodem na niesamowitą integrację grona – od najmłodszych stażem, po weteranów. To, że cała kadra (i uczniowie!) potrafiła stworzyć coś tak spontanicznie zabawnego, świadczy o świetnej atmosferze pracy. Mamy nadzieję, że ten nowy, kabaretowy standard stanie się tradycją! Gratuluję wszystkim zaangażowanym!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:33Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humorem
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama