Nowa wywrotnica w ciągu doby potrafi wywrócić i opróżnić ponad 400 wagonów z węglem. Dostosowana jest do rozładunku najbardziej popularnych wagonów węglarek czteroosiowych o masie od 70 do 90 ton brutto i wysokości ponad 3 metry. Konstrukcja wywrotnicy przystosowana jest również do obsługi węglarki dwuosiowej o masie od 40–45 ton i wysokości do prawie 3 metrów. Nośność tej potężnej maszyny to aż 900 kN (ponad 90 ton).
-Kompleksowa budowa wywrotnicy to niezwykle istotny projekt, ponieważ zrealizowany został wewnątrz Grupy PGE. Dotychczas bowiem funkcjonujące przy naszych oddziałach węzły rozładunkowe budowane były przez firmy zewnętrzne. RAMB wchodzi w nowe obszary działalności i poszerza wachlarz swoich usług. Mam nadzieję, że portfolio wykonanych przez spółkę inwestycji spotka się z uznaniem branży. Projekt realizowany w Elektrowni Dolna Odra jest trzecią, kompleksowo zrealizowaną przez RAMB inwestycją dla oddziałów naszej spółki. Spółka zbudowała już od podstaw zwałowarkę oraz magistralę węglową dla Kopalni Węgla Brunatnego Turów – podkreśla Wioletta Czemiel-Grzybowska, prezes PGE GiEK.
Konstrukcja wywrotnicy znacząco ułatwia rozładunek wagonów, które po wjeździe do tzw. beczki, obracane są za pomocą potężnych silników. Kiedy beczka osiąga graniczny kąt 178 stopni, w węglarkach nie powinno już być surowca. Wywrotnica wyposażona jest ponadto w wózki wygarniające, które poruszają się po szynach ułożonych bezpośrednio na konstrukcji podtorza. Maksymalna wydajność jednego wózka wygarniającego wynosi 1050 t/h.
-Wywrotnica wagonowa, wraz z całym węzłem rozładowczym, to kolejna zrealizowana w ostatnim czasie, niezwykle istotna dla naszej spółki inwestycja. Cieszy fakt, że została oddana w założonym terminie przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich założeń technicznych i wymagań Inwestora. Warto podkreślić, iż zarówno wywrotnica jak i wózki wygarniające to całkowicie nasze produkty – wykonane, zmontowane i uruchomione własnymi siłami spółki – mówi Marcin Ławniczek, prezes zarządu RAMB.
W ramach realizowanej inwestycji RAMB zdemontował istniejącą wywrotnicę wraz z wygarniaczami kołowymi, dostarczył wszystkie niezbędne urządzenia i materiały, wykonał konieczne prace budowlane, dostarczył i zmontował wywrotnicę wagonową oraz wygarniacze węgla, przeszkolił pracowników w zakresie obsługi i wykonał wszelkie niezbędne prace remontowo-serwisowe. Projekt wywrotnicy w zakresie instalacji elektrycznej i sterowania został wykonany przez Biuro Projektowe działające w strukturach spółki RAMB, natomiast projekt części mechanicznej wykonała Politechnika Wrocławska.
Nadzorowana przez PGE Górnictwo i Energetyka spółka RAMB specjalizuje się w zakresie budowy i remontów maszyn podstawowych, wykonawstwa, montażu i remontów konstrukcji stalowych, instalacji przemysłowych, zabezpieczeń antykorozyjnych, robót budowlano-inżynieryjnych, robót elektrycznych, obróbki skrawaniem, remontów i eksploatacji obiektów, remontów agregatów pomp głębinowych, produkcji filtrów a także remontów urządzeń dla górnictwa odkrywkowego i energetyki. Spółka może poszczycić się realizacją niezwykle skomplikowanych i zaawansowanych projektów jak np.: budowa Zwałowarki Z-49 czy Magistrali Węglowej dla KWB Turów.
Napisz komentarz
Komentarze