Kto chce przejrzeć dokumenty podpisane m.in. przez burmistrza Mieczysława Sawaryna i jego zastępcę Tomasza Milera, oraz urzędników - może z tym zapoznać się w fotogalerii tutaj:
Burmistrz Gryfina dostał pytania (4 września 2020 r.), ale do czasu publikacji na nie nie odpowiedział. Odniósł się do nich po publikacji.
Poniżej pismo – sprostowanie nadesłane przez burmistrza Mieczysława Sawaryna i zastępcę Tomasza Milera w drugiej połowie października:
Oświadczamy, że publikacja z dnia 8 września 2020 r. zatytułowana „Sawaryn z Milerem zubożyli gminę o karę umowną. Mamy dokumenty” zawiera informacje nieprawdziwe. Nieprawdą jest „Po tym, jak wykonawca zamówienia spóźnił się z jego realizacją, burmistrz Mieczysław Sawaryn i jego zastępca Tomasz Miler pisemną decyzją po prostu „darowali” mu karę, który ten był zobowiązany zapłacić na rzecz gminy. Chodzi o niebagatelną kwotę ok. 100 tys. zł. Spóźnienie z wykonaniem zlecenia wyniosło aż 10 miesięcy”.
Gmina Gryfino nie naliczyła żadnej kary umownej w stosunku do wykonawcy dokumentacji przetargowej Centrum Przesiadkowego, nieprawdą więc są stwierdzenia dotyczące „darowania” kary. Z uwagi na okoliczności, których nie można było przewidzieć, termin umowy został skutecznie przedłużony. Nieprawdziwą a co najmniej nieścisłą a więc mylącą czytelnika, jest informacja o tym, jakby istniał sprzeciw w urzędzie w stosunku do propozycji wiceburmistrza. Przyczyną zawarcia aneksu przedłużającego pierwotny termin zawarcia umowy były okoliczności niezawinione i niezależne od Wykonawcy, co zgodnie z paragrafem 15 ust. 7 Umowy wymagało zawarcia aneksu. Okoliczności te zgodnie z rutynowym wskazaniem przez Wydział Zamówień Publicznych, zostały potwierdzone przez Wydział Inwestycji, Skarbnika, Radcę Prawnego. Przedłużanie się realizacji projektu było wynikiem braku dostępnych rozwiązań projektowych dla modernizacji linii kolejowych realizowanych w ramach budowy SKM przez PKP PLK S.A. w okresie 2017-2019, co z uwagi na ścisłe powiązanie tych prac z budową Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego w Gryfinie, obiektywnie uniemożliwiło wykonanie umowy w pierwotnym terminie. Nie było podstaw prawnych do naliczenia kar umownych i nie może być mowy o zubożeniu Gminy. Żaden aneks nie zwalniał ostatecznie Wykonawcy z płacenia kary umownej. Wydział Inwestycji nigdy nie sformułował nawet wniosku o ich naliczenie. Uwagi Angeliki Szulc – naczelnika wydziału zamówień publicznych w zakresie podziału na etapy realizacji przedmiotu zamówienia oraz sposobu rozliczenia zostały uwzględnione. Oprócz zmian terminów zakończenia (niezależnych i niezawinionych od Stron umowy) nie dokonano żadnych innych zmian. Wskazujemy również, że żadna z instytucji nadzorujących, w tym RIO nie miała zastrzeżeń co do prawidłowości rozliczenia umowy.
Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino Mieczysława Sawaryn
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino Tomasz Miler
Napisz komentarz
Komentarze