Oto pytanie, na które oczekuje odpowiedzi radny powiatowy Wojciech Długoborski:
- Dnia 29.02.2008r. zadanie prowadzenia szkoły zostało przekazane przez władze Powiatu Gryfińskiego - Gminie Gryfino. Gmina realizowała to zadanie przez 12 lat dokładając do jego realizacji - jak twierdzą władze Gryfina – łącznie ok. 12.000.000zł.
- Dnia 27 marca 2017r. Zarząd Powiatu postanowił jednostronnie wypowiedzieć porozumienie z Gminą - ze skutkiem na dzień 31 sierpnia 2020r.
- Czy prawdą jest, że porozumienie ws. przekazania przez Gminę Gryfino i ponownego przejęcia zadania przez Powiat Gryfiński - zostało podpisane dopiero 03 września 2020r., a zatem w dwa dni po rozpoczęciu roku szkolnego 2020/2021? Jeśli tak, to kto pełnił rolę organu prowadzącego szkołę w dniach 1 i 2 września 2020r. oraz kto był zwierzchnikiem służbowym dyrektora szkoły?
- Dlaczego przez trzy lata - w cywilizowany sposób nie ustalono zasad ponownego przejęcia zadania przez Powiat Gryfiński, tylko robiono to „pięć po dwunastej” w atmosferze chaosu i niepotrzebnego zamieszania?
- Gmina Gryfino na mocy aktu notarialnego nadal jest właścicielem nieruchomości (działki nr 258 w obrębie Gryfino), na której zlokalizowane jest I LO oraz wybudowana przez gminę – zgodnie ze zobowiązaniami zawartymi w Porozumieniu z 2008r. – hala sportowa, która pod względem budowlanym jest zespolona z budynkiem liceum.
Do 31.08.2020r. dyrektor liceum posiadał decyzję administracyjną o tzw. trwałym zarządzie nieruchomością - wydaną przez Gminę Gryfino, jako organ prowadzący szkołę.
Na jakiej podstawie prawnej obecnie ( 24.09.2020r.) - dyrektor szkoły jako jednostki budżetowej powiatu - zarządza tą nieruchomością?
- Jaki jest status budynku hali sportowej wybudowanej na działce należącej obecnie do gminy - za pieniądze Gminy ?
- Czy Powiat Gryfiński z powodu odebrania gminie zadania prowadzenia szkoły zamierza także odwołać darowiznę nieruchomości ?
- Czy w przypadku odwołania darowizny nieruchomości Powiat zamierza zwrócić gminie nakłady inwestycyjne ( zgodnie z zapisami porozumienia i aktu notarialnego) ?
- Jak ma wyglądać finansowanie szkoły przez powiat w okresie od 1.09.2020r. do 31.12.2020r. i ile to ma realnie kosztować budżet powiatu – do końca tego roku i w roku przyszłym ?
- Czy nie można było sobie i opinii publicznej - udzielać sukcesywnie odpowiedzi na wyżej zadane pytania przez ostatnie trzy lata, po wypowiedzeniu Porozumienia?
- Jeżeli władze powiatu były zdeterminowane , aby to zadanie ponownie prowadzić - to czy nie można było zaplanować przejęcia szkoły od 01.01.2021r., tzn. po zakończeniu roku budżetowego w obu JST?
- Ponieważ wkrótce minie miesiąc od rozpoczęcia roku szkolnego – chciałbym dowiedzieć się, czy w związku ze zmianą organu prowadzącego ( z gminy na powiat) – został zmieniony przez właściwy organ - statut I LO im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie ?
Napisz komentarz
Komentarze