Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 14:00
Reklama

Dzięki realizacji tej umowy szybciej jedziemy do Miedzyzdrojów i Świnoujścia

Powstanie najbardziej wysunięty na północ fragment drogi ekspresowej S3. Kontrakty na zaprojektowanie i budowę odcinków Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz - Troszyn zostały dzisiaj zawarte w miejscu przyszłego placu budowy. Łączna długość obu odcinków to 33 km, a wartości umów to 1 368 mln złotych. Inwestycja ma się zakończyć w II kwartale 2024 roku.
Dzięki realizacji tej umowy szybciej jedziemy do Miedzyzdrojów i Świnoujścia

Umowy na realizację S3:

 

S3 Świnoujście - Dargobądz

długość 17 km

wykonawca: Polaqua

wartość umowy: 688,8 mln złotych

 

 

S3 Dargobądz-Troszyn

długość 16 km

wykonawca: konsorcjum Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard

wartość umowy: 679,3 mln złotych

 

 

Zaprojektowanie i budowa

W ramach zawartych umów wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Roboty budowlane powinny ruszyć wiosną 2022 roku. Zakończenie realizacji robót powinno nastąpić w II kwartale 2024 roku.

 

Dwie jezdnie i węzły drogowe

Droga S3 na odcinku Świnoujście-Troszyn będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach kontraktów powstanie siedem węzłów drogowych, z czego cztery na odcinku Świnoujście - Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz - Troszyn. Budowa dwujezdniowej drogi będzie się wiązała z przebudową istniejących i budową nowych obiektów mostowych. Na obwodnicy Wolina powstanie most dla drugiej jezdni S3, bliźniaczy dla obecnego mostu łukowego. Również na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie druga estakada. Duże obiekty mostowe powstaną również na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem i Międzyzdrojami. W ramach inwestycji przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz i Obwodu Utrzymania w rejonie węzła Wolin Wschód.

 

Spięcie S3 w całość

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie. Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej, blisko 500-kilometrowej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Wczoraj informowaliśmy o rozpoczęciu prac w terenie na odcinku pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ. Całą trasą pojedziemy w 2024 roku. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego z terminalem promów morskich i gazoportu w Świnoujściu. Dodatkowo droga S3 będzie się łączyła z tunelem pod Świną, który obecnie jest budowany w Świnoujściu.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ciekawa 29.08.2020 23:09
Kto za to płaci? Rząd czy Unia?

a jak 30.08.2020 09:06
rząd unii

88 29.08.2020 13:49
Dzięki umowie szybciej nie jedziemy ! To pieśń przyszłości zanim to nastąpi. Zauważcie, że wykonawcami mają być tak renomowane i znane firmy jak Polaqua, Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Wystarczy sprawdzić na Google jakie mają sukcesy. Strach się bać co to będzie, bo te firmy dotychczas zajmowały się budowlanką i remontem krótkich odcinków dróg lokalnych. Firmy będą bazować na podwykonawcach, bo nie mają własnego zaplecza technicznego. PiS-owski eksperyment. Firmy mają być polskie i tanie, a że nie mają doświadczenia w takich robotach? Gdzieś je muszą zdobyć. Czarno to widzę. Energopol nie dał rady, ale ci PiSowscy junacy dadzą radę.

Gość 29.08.2020 13:08
Platforma wszystkie konsultacje przygotowała 6, 5 lat temu. W tym roku te drogi miały być już oddane do użytku, ale po zmianie rządu dokumentacje przeleżały ponad 4 lata. Dobrze że nie przepadła ciężka praca inżynierów i całej rzeszy ekspertów wykonana w latach 2013-2015. Przynajmniej 4 lata stracone.

taki los 29.08.2020 12:09
A ja się pytam i c z tego, że zrobią cztery pasy na S3, skoro budują tunel z dwoma pasami? Można szukać analogii. MIanowicie to co teraz dzieje się na zwężeniach trójki, będzie wkrótce na wjeździe do tunelu.

ktoś 29.08.2020 13:18
Raczej nie będzie takich korków jak teraz na zwężenie S3 do DK 3 bo część ruchu turystyczne będzie zjeżdżać na Kamień, a część na Międzyzdroje.

milicjant 29.08.2020 10:37
pojedziemy do Międzyzdrojów co nie !

józek 29.08.2020 12:42
redaktor mógłby zmienić, ale chyba na maila trzeba by napisać.

Poszebszyński 29.08.2020 12:48
Pisz na Berdyczów

oby 29.08.2020 10:23
Dobrze ze nie w sezonie urlopowym prace.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama