Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 17:52
Reklama dotacje rpo
Reklama

Największą atrakcją będzie ten modernizowany most

Jej największą atrakcją będzie modernizowany most w Siekierkach, ale ciekawych miejsc i pięknych widoków na Trasie Pojezierzy Zachodnich nie zabraknie. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ogłosił właśnie przetarg na wykonanie blisko kilometrowego odcinka tras rowerowych w Pełczycach. To nie jedyne prace jakie trwają na tym szlaku.
  • Źródło: Biuro Prasowe Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Największą atrakcją będzie ten modernizowany most

- Chcemy zrealizować odcinek, który pozwoli rowerowym turystom wjechać do Pełczyc i dalej kontynuować wycieczkę Trasą Pojezierzy Zachodnich. Czy to w kierunku Barlinka, czy Choszczna. Każda taka inwestycja przybliża nas do zbudowania systemu tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim. Szlak „pojezierny" ze swoimi urokliwymi miejscowościami, ale i pięknymi krajobrazami, czystymi lasami oraz malowniczymi jeziorami, z pewnością będzie znaczącą atrakcją – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.

 

W ramach ogłoszonego przez ZZDW w Koszalinie przetargu planowana jest przebudowa chodnika wzdłuż ul. Bolesława Chrobrego na asfaltowy ciąg pieszo – rowerowy. W rejonie ul. Bolesława Chrobrego i Parkowej powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni z kruszywa. Oznakowany zostanie również blisko kilometrowy odcinek przebiegający po ulicach: Jeziornej, Armii Polskiej i Zamkowej. Na kolejnym fragmencie, wzdłuż ul. Starogrodzkiej, znów powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni bitumicznej. Prace mają się zakończyć w tym roku, a ich efektem będzie blisko 1 km nowej trasy i 1 km oznakowanego szlaku.

 

Trasa w budowie

 

Zaplanowane w Pełczycach prace są częścią tworzenia II etapu Trasy Pojezierzy Zachodnich Myślibórz – Barlinek - Pełczyce – Choszczno. W tym miejscu szlak prowadzi po nasypie dawnej linii kolejowej, a planowane w Pełczycach inwestycje umożliwią przejazd przez miasto i będą uzupełnieniem istniejących oraz budowanych odcinków.

 

Zgodnie z zapowiedziami ZZDW do końca czerwca ma być gotowy prowadzący po dawnym torze kolejowym odcinek Sulimierz – Mostkowo (2,9km), Pełczyce – Płotno (5 km), przejście przez Barlinek (35-metrowy ciąg pieszo-rowerowy). Inwestycje wykonywane są w technologii bitumicznej. Dodatkowo zostanie również oznakowane 1,8 km szlaku w Barlinku wzdłuż ulic 31 stycznia, Jeziornej, Szpitalnej, Mickiewicza oraz Pełczyckiej. Wartość tego zadania to blisko 6 mln zł.

 

ZZDW buduje też 9-kilometrowy odcinek z Pełczyc do Choszczna, gdzie prace budowlane mają zostać wykonane do końca czerwca. Prace przygotowawcze już ruszyły. Wartość inwestycji to ponad 7 mln zł, z czego wartość dofinansowania z RPO WZ 2014-2020 to ponad 5,97 mln zł. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku ruszyła modernizacja mostu Siekierki - Neurüdnitz (inwestorem jest Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego), który połączy polskie odcinki z systemem niemieckich tras rowerowych w Brandenburgii.

 

Szlak pięknych krajobrazów

 

Trasa Pojezierzy Zachodnich liczy łącznie ponad 420 km długości i będzie biegł dwoma odnogami prowadzącymi od granicy z Niemcami. Pierwsza biegnie przez Szczecin i Stargard w kierunku Pojezierza Ińskiego. Druga rozpoczyna się w okolicach Cedyni i prowadzi przez Myślibórz, Barlinek, Choszczno w kierunku Ińska, gdzie łączy się z odnogą „szczecińską”. Dalej trasa przebiega przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Czaplinek do Szczecinka i w gminie Biały Bór dochodzi do granicy z województwem pomorskim. Trasa łączy cztery Parki Krajobrazowe (Cedyński, Barlinecko - Gorzowski, Iński i Drawski) i została zaprojektowana, by rowerowi turyści mogli poznać niezwykłe tereny zachodniopomorskich Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego.

 

Aktualny stan prac można śledzić pod adresem www.trasyrowerowe.wzp.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

oby 01.04.2020 23:43
A wśród pracowników wszyscy zdrowi?

bajka o błotach 01.04.2020 14:24
A między mostami nie mają energii międzyodrza cha cha cha

kawał ramy i dwa pedały 01.04.2020 14:09
#zostańwdomu

gryfiniak 01.04.2020 14:07
W sumie jak na załączonym obrazku widać, to sa dwa mosty. Ta jak w Gryfinie, tylko tu odległości są większe

pstryk 01.04.2020 13:49
Przemysł turystyczny raczej stoi!

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: uffTreść komentarza: Ale dym! Ale wpadka!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:03Źródło komentarza: Pali się wysypisko śmieci pod Cedynią. Podpalenie (?) w najdalej na zachód wysuniętej gminie w PolsceAutor komentarza: GrześTreść komentarza: To o kim?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:02Źródło komentarza: Krzysztof Motyka zastąpił Wojciecha Długoborskiego w PUKAutor komentarza: hmm...Treść komentarza: A jednak...Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:01Źródło komentarza: Krzysztof Motyka zastąpił Wojciecha Długoborskiego w PUKAutor komentarza: POSTAWIŁ NA MOTreść komentarza: : Krzysztof Henryk Nazwisko: Motyka Miejsce urodzenia: BIELSKO-BIAŁA Data urodzenia: 16-10-1961 Imię ojca: Jan Imię matki: Lucyna Dodatkowe informacje: W okresie 15.04.1981-15.09.1982 służba w MO. /// W okresie 2.06.-30.08.1982 specjalny kurs operacyjny Służby Bezpieczeństwa w WSO MSW w Legionowie; 28.02.-06.04.1983 kurs dla nowo przyjętych funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa. Nazwa jednostki Miasto Nazwa komórki Stanowisko Stopień służbowy Data rozpoczęcia Data zakończenia Sygnatura Sygnatura wytwórcy Rodzaj materiałów KW MO BIELSKO-BIAŁA WYDZIAŁ V, SEKCJA IV MŁODSZY INSPEKTOR - 16-09-1982 IPN Ka 0239/121 5563/V akta osobowe i karta WUSW BIELSKO-BIAŁA WYDZIAŁ V, SEKCJA IV INSPEKTOR - 01-03-1985 WUSW BIELSKO-BIAŁA WYDZIAŁ V STARSZY INSPEKTOR - 01-01-1988 WUSW BIELSKO-BIAŁA WYDZIAŁ OCHRONY GOSPODARKI STARSZY INSPEKTOR chor. 01-11-1989 31-07-1990Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:56Źródło komentarza: Krzysztof Motyka zastąpił Wojciecha Długoborskiego w PUK
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama