- Chcemy zrealizować odcinek, który pozwoli rowerowym turystom wjechać do Pełczyc i dalej kontynuować wycieczkę Trasą Pojezierzy Zachodnich. Czy to w kierunku Barlinka, czy Choszczna. Każda taka inwestycja przybliża nas do zbudowania systemu tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim. Szlak „pojezierny" ze swoimi urokliwymi miejscowościami, ale i pięknymi krajobrazami, czystymi lasami oraz malowniczymi jeziorami, z pewnością będzie znaczącą atrakcją – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
W ramach ogłoszonego przez ZZDW w Koszalinie przetargu planowana jest przebudowa chodnika wzdłuż ul. Bolesława Chrobrego na asfaltowy ciąg pieszo – rowerowy. W rejonie ul. Bolesława Chrobrego i Parkowej powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni z kruszywa. Oznakowany zostanie również blisko kilometrowy odcinek przebiegający po ulicach: Jeziornej, Armii Polskiej i Zamkowej. Na kolejnym fragmencie, wzdłuż ul. Starogrodzkiej, znów powstanie ciąg pieszo – rowerowy o nawierzchni bitumicznej. Prace mają się zakończyć w tym roku, a ich efektem będzie blisko 1 km nowej trasy i 1 km oznakowanego szlaku.
Trasa w budowie
Zaplanowane w Pełczycach prace są częścią tworzenia II etapu Trasy Pojezierzy Zachodnich Myślibórz – Barlinek - Pełczyce – Choszczno. W tym miejscu szlak prowadzi po nasypie dawnej linii kolejowej, a planowane w Pełczycach inwestycje umożliwią przejazd przez miasto i będą uzupełnieniem istniejących oraz budowanych odcinków.
Zgodnie z zapowiedziami ZZDW do końca czerwca ma być gotowy prowadzący po dawnym torze kolejowym odcinek Sulimierz – Mostkowo (2,9km), Pełczyce – Płotno (5 km), przejście przez Barlinek (35-metrowy ciąg pieszo-rowerowy). Inwestycje wykonywane są w technologii bitumicznej. Dodatkowo zostanie również oznakowane 1,8 km szlaku w Barlinku wzdłuż ulic 31 stycznia, Jeziornej, Szpitalnej, Mickiewicza oraz Pełczyckiej. Wartość tego zadania to blisko 6 mln zł.
ZZDW buduje też 9-kilometrowy odcinek z Pełczyc do Choszczna, gdzie prace budowlane mają zostać wykonane do końca czerwca. Prace przygotowawcze już ruszyły. Wartość inwestycji to ponad 7 mln zł, z czego wartość dofinansowania z RPO WZ 2014-2020 to ponad 5,97 mln zł. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku ruszyła modernizacja mostu Siekierki - Neurüdnitz (inwestorem jest Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego), który połączy polskie odcinki z systemem niemieckich tras rowerowych w Brandenburgii.
Szlak pięknych krajobrazów
Trasa Pojezierzy Zachodnich liczy łącznie ponad 420 km długości i będzie biegł dwoma odnogami prowadzącymi od granicy z Niemcami. Pierwsza biegnie przez Szczecin i Stargard w kierunku Pojezierza Ińskiego. Druga rozpoczyna się w okolicach Cedyni i prowadzi przez Myślibórz, Barlinek, Choszczno w kierunku Ińska, gdzie łączy się z odnogą „szczecińską”. Dalej trasa przebiega przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Czaplinek do Szczecinka i w gminie Biały Bór dochodzi do granicy z województwem pomorskim. Trasa łączy cztery Parki Krajobrazowe (Cedyński, Barlinecko - Gorzowski, Iński i Drawski) i została zaprojektowana, by rowerowi turyści mogli poznać niezwykłe tereny zachodniopomorskich Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego.
Aktualny stan prac można śledzić pod adresem www.trasyrowerowe.wzp.pl
Napisz komentarz
Komentarze