Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oddział w Szczecinie złożyła już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drogi s10 do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Na 2021 rok powinna być gotowa dokumentacja na ogłoszenie przetargu zaprojektuj i wybuduj.
- Cały czas monitorujemy postępy prac nad koncepcją S10. Chcemy, by droga służyła tranzytowi, ale też lokalnej społeczności. By nie brakowało ścieżek rowerowych, chodników aby węzły drogowe były budowane tam, gdzie wpłynie to pozytywnie na rozwój miast. Pod uwagę trzeba też wziąć potrzeby garnizonów wojskowych położnych wzdłuż tego szlaku - mówi Grzegorz Napieralski, poseł na Sejm RP i jednocześnie inicjator spotkań na rzecz budowy s10.
Senator RP Magdalena Kochan przekonuje, że budowa drogi s10 jest niezbędna i liczy na poparcie tych działań przez wszystkie opcje polityczne. Damian Walczak, radny Polic, uważa, że droga będzie ważna też dla jego miasta. - Police aby mogły się dalej rozwijać potrzebują sprawnej komunikacji z Polską. Jesteśmy regionem aktywnym gospodarczo, mamy też duży potencjał turystyczny - dodaje Walczak.
- Na budowie s 10 skorzysta Stargard, ale też Gryfino, Pyrzyce czy Chociwel. Stąd stoimy na stanowisku, że działania na rzecz budowy drogi są potrzebne, by Pomorze Zachodnie mogło się rozwijać - przekonuje Artur Nycz, radny Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.
Agata Słodkowska, radna gminy Drawno, uważa, że jeden z węzłów drogowych powinien być położony blisko Drawna i nosić nazwę "Drawno". - To ważne, by nasza i okoliczne gminy mogły wykorzystać tę inwestycję dla rozwoju turystycznego - mówi Agata Słodkowska.
Do sprawnej budowy drogi krajowej s 10 pomiędzy Stargardem a Piłą i dalej do Wałcza niezbędna będzie też dobrze funkcjonująca kolej. Polskie Linie Kolejowe też powinny zaangażować się w pracę modernizacyjne na szlakach biegnących wzdłuż drogi planowej drogi tak by transport materiałów budowlanych był sprawny.
Napisz komentarz
Komentarze