Będą to naprawy poziomu P4, co oznacza, że pojazdy przejdą przegląd podzespołów i zespołów, a wszystkie części, które będą dawały oznaki zużycia lub ryzyka awarii zostaną wymienione lub naprawione.
- Posiadanie najnowszego taboru w Polsce to nie tylko chwała, ale i obowiązki. Wymaga on systematycznych przeglądów, które gwarantują bezpieczeństwo. Cieszę się, że przetarg wygrał nasz sprawdzony partner i dostawca pojazdów, czyli firma Newag. To umowa opiewająca na najwyższą sumę, jaką podpisujemy na tego rodzaju zadanie. Działanie będzie rozłożone w czasie, na 3 lata - mówił marszałek Olgierd Geblewicz, który we wtoerk 28 maja br. spotkał się w Szczecinie z prezesem firmy Newag Zbigniewem Konieczkiem.
Prezes Newagu dodał, że firma przeprowadzi naprawy w taki sposób, aby pasażerowie Pomorza Zachodniego i obsługujące połączenia Przewozy Regionalne nie odczuły braków w taborze.
Wykonawca został wybrany w trybie przetargu nieograniczonego. Zgodnie z przepisami, naprawa P4 tego typu pojazdów musi być wykonana po osiągnięciu przebiegu 1,2 mln km lub maksymalnie po 6 latach od ostatniej naprawy. Realizację napraw zaplanowano na lata 2019-2021.
Pojazdy, które trafią do naprawy Pomorze Zachodnie kupiło w latach 2013-15 przy wykorzystaniu środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z przeznaczeniem do obsługi przewozów regionalnych o relacjach międzywojewódzkich.
Pomorze Zachodnie jest właścicielem łącznie 75 pojazdów. To jedyne w Polsce województwo, który zapewnia przewozy regionalne w pełni nowoczesnym taborem. Są to pojazdy nowe lub gruntownie zmodernizowane. W latach 2010-2018 na inwestycje taborowe Województwo Zachodniopomorskie wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze