Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 10:39
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Radna pobiła rekord. Władza będzie się gimnastykowała z odpowiedziami?

Aż siedem interpelacji i siedem zapytań złożyła radna Maria Woźniak na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju. O co pytała radna?

INTERPELACJE

Uprzejmie proszę o :

1. Spowodowanie usunięcia prętów wystających z gruntu przy chodniku koło Przychodni Zdrowia przy skrzyżowaniu ulic 2 lutego z Kościuszki.

2. Usunięcie drzew – topoli przy ulicy Polnej.

3. Położenie chodnika dla pieszych poruszających się z ulicy Polnej przy wjeździe na ścieżkę rowerową.

4. Spowodowanie uprzątnięcia śmieci /puszek, butelek, papierów/leżących na gruncie wzdłuż ul. Dworcowej, naprzeciwko sklepu Biedronka.

5. Spowodowanie uprzątnięcia terenu na gruncie przy ul. Polnej przy zakręcie na Stadion.

6. Rozważenie możliwości instalacji progów zwalniających w obrębie miasta.

7. Podjęcie działań w celu wyeliminowania zagrożenia związanego z walącym się budynkiem przy Bramie Myśliborskiej.

Uzasadnienie:

Wymienione przeze mnie interpelacje, prośby stanowią przede wszystkim o bezpieczeństwie życia mieszkańców, ale też o wspólnym dbaniu o estetykę miasta.

 

Zapytania:

1. W związku z tym, iż upływa przysłowiowe 100 dni, chcę zapytać czy zapoznał się Pan już z sytuacją ekonomiczną gminy? Czy przyjrzał się Pan wydatkom jednostek organizacyjnych gminy? Czy szukał Pan u nich oszczędności? Czy widzi Pan potrzebę reorganizacji TCK? Biblioteki? Hali sportowej? Czy przyglądał się Pan temu tematowi? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie radnym informacji na piśmie o stanie finansów gminy oraz o konkretnych działaniach jakie zamierza Pan podjęć celem oszczędności.

2. Dlaczego na komisji wspólnej oraz na sesji przed uchwaleniem budżetu gminy doszło do naruszenia art. 238 ust. 3 ufp. /Opinię regionalnej izby obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej zarząd jednostki samorządu terytorialnego jest obowiązany przedstawić, przed uchwaleniem budżetu, organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego./

Nie odczytano opinii RIO.

3. Na poprzedniej sesji wspomniał Pan o kontroli RIO i o „trupach z szafy” czy moglibyśmy dowiedzieć się więcej na ten temat?

4. Czy jest Pan w stanie przedstawić sprawę związaną ze sprzedażą działki przy ul. Chojnickiej, chodzi mi o stan faktyczny na dzień dzisiejszy.

5. Widzę w Urzędzie nowych pracowników. Czy były ogłaszane konkursy zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych?

6. Czy to prawda, że w OPS stworzono nowy etat, stanowisko ds. pomocy księgowej?

7. Czy zawarte jest porozumienie dotyczące utrzymania ścieżki rowerowej? Kto zajmuje się dbaniem o czystość na ścieżce rowerowej, utrudniony przejazd, gałęzie, liście. Czy zabezpieczone są w budżecie środki na ten cel, jeśli tak to jakie to są wydatki

 

O sesji i odpowiedzi przewodniczącego na temat opinii RIO pisaliśmy też tu:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/31347,tajne-sesje-w-wazkich-sprawach

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama