Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 15 listopada 2024 18:17
Reklama

Boksy na modelowej trasie rowerowej

Cztery nowoczesne boksy rowerowe do bezpiecznego przechowywania rowerów stanęły na trasie Velo Baltica (EuroVelo 10) w Mrzeżynie. Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu Biking South Baltic promującego rozwój Trasy Rowerowej Morza Bałtyckiego w Danii, Niemczech, Litwie, Polsce i Szwecji. W piątek 6 lipca 2018 r. w uroczystym otwarciu boksów wziął udział wicemarszałek Jarosław Rzepa.
Boksy na modelowej trasie rowerowej

- Ta infrastruktura będzie służyć naszym turystom i będzie zachęcać do aktywnej turystyki na Pomorzu Zachodnim. Przejażdżki rowerowe to zaraz po wypoczynku nad wodą jedna z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu w zachodniopomorskiem. Rowery oczywiście są szczególnie popularne w te dni, gdy pogoda nie rozpieszcza, ale także przed czy po sezonie. – powiedział wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Jarosław Rzepa, podczas oficjalnego otwarcia boksów rowerowych w Mrzeżynie.

Posiadają zamykane na zamek drzwi, prowadnicę kół, konstrukcję umożliwiającą przypięcie roweru do boksu własnym zapięciem, a nawet wieszaki na osprzęt oraz kask. Zainstalowane w Mrzeżynie boksy to jeden z elementów tzw. modelowego odcinka rowerowego, który ma pokazać jak rozwijając infrastrukturę dla turystyki rowerowej robić to z maksymalną korzyścią dla potrzeb samych rowerzystów.

W ramach projektu do końca przyszłego roku zostaną także wykonane miejsca odpoczynku zawierające m.in.: przyłącza elektryczne, rowerowe zestawy naprawcze, ładowarki telefonów komórkowych i rowerów elektrycznych, router Wi-Fi. Przy wejściach na plaże będzie zamontowane 30 parkingów rowerowych. Powstanie także testowy, ok. 100 metrowy odcinek drogi rowerowej z elementami świecącej nawierzchni. Dzięki projektowi Biking South Balic na trasie Baltic Velo zostaną także zamontowane tablice informujące o pobliskich atrakcjach turystycznych. W ramach projektu zamontowano już 3 czujniki do zliczania rowerzystów (w Świnoujściu, Rogowie oraz Żukowie Morskim). W tych miejscach w przeciągu roku zliczono ponad 700 tys. rowerzystów.

- Pokazujemy jak wyglądać powinny trasy rowerowe aby odpowiadały potrzebom turystów. Trasa Baltic Velo, to część szlaku prowadzącego wzdłuż całego Bałtyku. Potencjał turystyczny tej trasy jest niesamowity. Ale ten projekt to nie tylko infrastruktura, ale i szereg szkoleń czy badań, dzięki którym jeszcze lepiej zrozumiemy rowerowego turystę. – mówił marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

W ubiegłym roku projekt pozwolił także na przeszkolenie nadmorskich punktów informacji turystycznej pod kątem potrzeb turystyki rowerowej. Przed blisko tygodniem, pod koniec czerwca, w Grzybowie i Mrzeżynie przeprowadzono badanie ankietowe, na próbie ok. 100 rowerzystów. Pytania dotyczyły m.in.: celu podróży rowerowej, ilości noclegów, rodzaju zakwaterowania, ilości pieniędzy wydawanych na wycieczkach rowerowych, godzin podróży, ilości przejechanych kilometrów, punkt początkowy i końcowy podróży, wielkości grupy rowerowej, wieku, wypożyczania rowerów, rowerów elektrycznych, nawyków rowerowych, zadowolenia z podróży. Informacje posłużą rozwijaniu nadbałtyckich i zachodniopomorskich tras rowerowych.

Projekt Biking South Baltic jest realizowany dzięki środkom z programu Interreg. Wartość zachodniopomorskiej części to blisko 700 tys. zł, z czego dofinansowanie wynosi 85%. Realizacja projektu Rowerem przez Południowy Bałtyk będzie prowadzona do końca 2019. Współpraca regionów na rzecz dokończenia realizacji całego szlaku, a także jego wspólna promocja ma się przełożyć na zwiększenie ruchu turystycznego oraz ograniczenie jego sezonowości. Budżet wszystkich partnerów projektu to blisko 1 mln euro.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama