Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 10:43
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wdrażamy usprawnienia dla klientów Wydziału Komunikacji, ale nie wszystko zależy od nas - mówi sekretarz powiatu

O problemach z załatwianiem spraw w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gryfinie napisała do nas czytelniczka. Skarżyła się m.in. na długie kolejki i konieczność uiszczania opłat poza budynkiem Starostwa. Artykuł opublikowaliśmy wczoraj. Dzisiaj 24 stycznia 2018 r. do poruszonych problemów odniosła się sekretarz powiatu Barbara Rawecka.

Oto odpowiedź sekretarz powiatu w sprawie nurtującej naszą czytelniczkę:

Szanowny Panie Redaktorze,

Trudno odnieść się do odczuć Pani korzystającej z usług Wydziału Komunikacji. Odniosę się jedynie do zasygnalizowanych problemów związanych z rejestracją pojazdu.

Informację o niezbędnych dokumentach, jak i opłatach, które należy uiścić zamieszczone są na tablicach ogłoszeń znajdujących się w budynku Starostwa. Osoby korzystające z internetu mogą takie informacje znaleźć na stronie: http://bip.gryfino.powiat.pl/index.php?show=elad_zary_1&nr=33 .

Znajdują się tam niezbędne wnioski, jak i informacje o potrzebnych dokumentach i opłatach. Osoby chcące uzyskać informacje nie muszą stać w kolejce, a mogą podejść do okienka i otrzymają niezbędne wnioski, jak i informacje o opłatach (w wersji papierowej).

Opłaty można dokonywać w każdym banku, w ajencji mieszczącej się w budynku Starostwa, czy też na poczcie. W październiku 2017 r. Starostwo podpisało umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych w jednostce z użyciem WebPOS Paybynet oraz z wykorzystaniem terminalu POS. W listopadzie wskazano nam firmę First Data Polcard, która jedynie może nam zainstalować niezbędne urządzenie. Płatności z użyciem WebPOS Paybynet będą mogli dokonywać także klienci wydziałów Architektury i Budownictwa, Geodezji oraz Gospodarki Nieruchomościami. Według zapewnień firmy First Data Polcard dokonywanie bezgotówkowych opłat możliwe będzie od marca 2018 r.

Staramy się, aby klienci mieli możliwość załatwiania spraw związanych z rejestracją pojazdów w trzech punktach. Od kilku miesięcy wszystkie starostwa, w tym i gryfińskie, borykają się z problemami przy wdrażaniu modułu Centralnej Ewidencji Pojazdów w ramach systemu Cepik 2.0. Nie podniósł on jakości realizowanych zadań, a wręcz wprowadził paraliż w zakresie realizacji zadań dotyczących rejestracji pojazdów. Pracownicy po kilka razy wprowadzają dane, korygują błędy systemowe i próbują telefonicznie, nawet kilka razy dziennie, dodzwonić się do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, gdzie rozwiązywane są problemy dotyczące poszczególnych spraw. Powoduje to wyłączenie na kilka godzin pracownika, jak i stanowiska.

Z poważaniem

Sekretarz Powiatu Barbara Rawecka

 

List czytelniczki zamieściliśmy tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/26763,starostwo-okiem-petenta-list-do-redakcji


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama