W 2025 r. wszystkie oferowane w supermarketach spożywczych tej sieci jaja będą pochodziły z chowów alternatywnych. Podejmowane przez Intermarché działania realizowane są w porozumieniu z sektorem produkcji jaj, w którym zachodzą obecnie liczne zmiany. Ogłoszona przez sieć strategia, będzie wdrażana stopniowo i jest odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Jednocześnie, sieci Intermarché zależy, aby wprowadzane etapami zmiany pozwoliły zachować ciągłości funkcjonowania powiązanych sektorów.
- Chcielibyśmy umożliwić naszym klientom dostęp do jak najlepszej jakości produktów spożywczych, pozwalając jednocześnie branży rolnej dostosować swoje działania do nowych wyzwań. Niezmiernie ważna jest dla nas także poprawa dobrostanu zwierząt, do której przyczynią się również nasze działania – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Ustanowienie kilkuletniego okresu implementacji nowych zasad pozwoli hodowcom dostosować się do nowych wymogów i rozwijać alternatywne metody chowu do 2025 r.
Ponadto plan wycofania ze sprzedaży jajek kategorii 3, został opracowany w oparciu o analizę zobowiązań umownych Intermarché względem różnych zakładów pakowania. Jego stopniowa realizacja ma umożliwić wszystkim zainteresowanym stronom zaplanowanie odpowiednich działań, zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej.
Napisz komentarz
Komentarze