- Pasażerowie na Pomorzu Zachodnim warci są złota. Pomorze Zachodnie warte jest złota. To pierwszy z 17 pojazdów, które kupiliśmy po to by nasza flota była złożona tylko z nowoczesnych pojazdów jak właśnie ten. Niech jeździ bezpiecznie. - mówił Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Złoty pociąg to zapowiedź złotego okres kolei regionalnej na Pomorzu Zachodnim. Dostarczenie 17 pociągów, zakończy proces modernizacji całego taboru województwa co oznacza, że Zachodniopomorskie będzie pierwszym polskim województwem gdzie wszystkie połączenia regionalne będą obsługiwane nowoczesnymi, zmodernizowanymi, bądź nowymi pojazdami. Olbrzymi wysiłek inwestycyjny wyniósł ok. 770 mln zł, w większości pochodzących z funduszy unijnych, a nowe pojazdy wejdą także w skład floty obsługującej Szczecińską Kolej Metropolitalną.
- Jest mi niezmiernie miło, że mogę uczestniczyć w przekazaniu kolejnego już Impulsa. By służył mieszkańcom ziemi zachodniopomorskiej. Jest dlatego złoty, ponieważ to pierwszy w Polsce i jedyny zgodny z nowymi normami i standardami. W ramach złotego medalu dostaje Pan złoty pociąg. - powiedział prezes spółki NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek.
Na dowód prezes Konieczek przekazał na ręce marszałka Geblewicza certyikaty wydane m.in. przez Instytut Kolejnictwa. Jak wyjaśniał przez spółki NEWAG S.A. zmówione przez Województwo Zachodniopomorskie pojazdy, 36 WE spełnia aktualne wymogi interoperacyjności TSI i są dostosowane do zabudowy urządzeń gwarantujących współpracę z Europejskim Systemem Sterowania Pociągów (ETCS 2). To pierwszy taki pojazd w Europie.
3 czerwca już na torach!
W swoją pierwszą podróż na zachodniopomorskich torach Złoty Pociąg wyruszy 3 czerwca br., pojawiając się na trasie ze Szczecina do Kołobrzegu. Na miejscu pociąg będzie eksponowany przez 4 godziny a następnie wyruszy w drogę powrotną.
Część pasażerów będą stanowić laureaci internetowego konkursu, który cieszył się olbrzymim zainteresowaniem. Bilety nr 1 i 2 rozdysponowano już wcześniej. Trafiły one do odkrywców pociągu, uczniów Technikum Kolejowego z Zespołu Szkół nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie Krzysztofa Janasa i Norberta Matelski, którzy złotego Impulsa wypatrzyli na portalach społecznościowych. Młodzi pasjonaci kolei mieli już okazję spotkać się z pracownikami Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego. Wiedza i zainteresowanie koleją „przyszłych maszynistów” zrobiły olbrzymie wrażenie także na wykonawcy Złotego Pociągu, który zaprosił uczniów do fabryki w Nowym Sączu.
Złoty tydzień!
Zanim Złoty Pociąg na stałe pojawi się na zachodniopomorskich torach, czeka go złoty tydzień. I tak od 4 do 10 czerwca Złoty Impuls pojedzie do Świnoujścia, Gryfina, Chojny, Kamienia Pomorskiego, Wysokiej Kamieńskiej, Stargardu, Koszalina, Szczecinka i Słupska.
- Każdy może go upolować, każdy może się nim przejechać. Mam nadzieję, że to będzie wielka atrakcja, która zachęci do korzystania z Przewozów Regionalnych. – wyjaśniał Geblewicz.
Znajomość rozkładu jazdy przyda się w najbliższych dniach, bo z tej okazji zorganizowano kolejny konkurs. Każdy, kto zrobi sobie z nim zdjęcie, tzw. „selfie”, będzie miał szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Trzeba tylko wysłać fotkę na profil facebookowy województwa i liczyć, że zostanie doceniona przez komisję konkursową. Do wygrania będą nagrody finansowe, upominki i …przejazd w kabinie maszynisty. Szczegóły zostaną przedstawione w najbliższych dniach na profilu Pomorza Zachodniego na facebooku.
Będzie 17, może być o 10 więcej
W ramach zamówienia zakupionych od firmy Newag zostanie łącznie 12 sztuk trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowa zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dodatkowych 10 sztuk EZT. Pojazdy zostaną przeznaczone m.in. na relacje Poznań – Krzyż – Choszczno – Szczecin; Słupsk – Koszalin – Szczecin; Szczecin – Świnoujście oraz na zastąpienie starszego taboru na liniach Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn; Szczecin – Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski. Już dziś Pomorze Zachodnie z flotą 48 pojazdów, dysponuje jednym z najnowocześniejszych taborów kolejowych w kraju.
Napisz komentarz
Komentarze