Występujące okresowo trudności z korzystaniem z usług mogą być spowodowane pracami modernizacyjnymi naszej sieci, o czym szerzej informowaliśmy:
http://www.biuroprasowe.plus.pl/note.php?id=995
Prócz samego czasu wyłączenia stacji, kiedy prowadzone są na nich prace, niestety trochę czasu zajmuje również poprawna konfiguracja sieci po ich wykonaniu. Proces modernizacji sieci został zaplanowany systemowo, a prace są prowadzone tak, by jeśli nie jest to konieczne, nie były realizowane na znajdujących się obok siebie stacjach bazowych, co umożliwia „przejęcie” ruchu ze stacji modernizowanej przez stacje sąsiednie. Oznacza to, że mogą być klienci, którzy w ogóle nie zauważą prowadzonych prac, ale mogę też być tacy, których związane z nimi niedogodności dotkną bardziej. Polkomtel świadczy telekomunikacyjne usługi mobilne, co oznacza, że mogą być nawet takie przypadki, że klienci mieszkający w miejscu prowadzonych prac, ze względu na przemieszczenie się, chociażby do pracy, mogą ich nie zauważyć.
Modernizacja sprzętu i sieci realizowana jest po to, by dostarczać coraz lepsze usługi. Gdyby było inaczej, to do dziś jedyną świadczona usługą byłyby tylko połączenia głosowe, tak jak to miało miejsce w momencie startu w Polsce telefonii komórkowej w 1996 roku. Obecna rozbudowa sieci Plus jest niezbędna, ale zapewni znacznie szerszy dostęp do usług w najnowocześniejszych technologiach, pozwalających na oferowanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań.
Trzeba też pamiętać, że telefonia komórkowa uzależniona jest od dostępności sieci radiowej, a zjawisk ją ograniczających może być bardzo wiele i niekoniecznie spowodowanych pracami, o których wcześniej wspominałem czy np. awarią. Słabość sygnału może być chociażby związana z ukształtowaniem terenu, typem jego zabudowy, odległością od anteny, dostępnymi zasobami na stacji bazowej, problemami ze sprzętem użytkownika czy warunkami atmosferycznymi.
Sprawdziliśmy dokładnie liczbę zgłoszeń dotyczących problemów z łącznością, czy też ogólnie działaniem naszej sieci w okolicach Chojny, a także liczbę zgłaszanych w ostatnim czasie z tego tytułu reklamacji z tego terenu. Ze zgłoszeń tych nic nie wskazuje by w związku z prowadzonymi obecnie pracami, jakość świadczonych przez nas usług uległa gwałtownej degradacji. Mamy jednak świadomość, że w trakcie prowadzonych prac stacje przejmujące ruch są znacznie bardziej obciążone i w związku z tym mogą występować trudności w korzystaniu z usług, za co wszystkich naszych klientów serdecznie przepraszamy.
Na koniec mogę tylko dodać, że każdy klient sieci Plus zawsze ma prawo do złożenia reklamacji, a każda reklamacja jest rozpatrywana w indywidualnym trybie i decyzja podejmowana jest w oparciu o rzetelną analizę wszelkich okoliczności sprawy. W sytuacjach, gdy reklamacja klienta jest uzasadniona, Polkomtel ponosi z tego tytułu odpowiedzialność na zasadzie ustawy Prawo telekomunikacyjne i właściwego Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych.
Arkadiusz Majewski
Starszy Specjalista
Dział Komunikacji Korporacyjnej
Napisz komentarz
Komentarze