Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 05:29
Reklama
Reklama

Prawdy o gandżi

Rozpoczęła się kampania społeczna dotycząca zagrożeń związanych z używaniem konopi indyjskich. W ostatnim czasie zaobserwować można niepokojący wzrost używania substancji psychoaktywnych przez młodzież. Spośród substancji nielegalnych przetwory konopi są relatywnie najbardziej dostępne. Wskazują na to wyniki europejskiego badania ESPAD, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w 2011 r.
Dostępność poszczególnych substancji nielegalnych oceniana jest najwyżej przez badanych z kategorii wiekowej 15-24 lata. Wyniki badań wskazują także na to, że marihuana i haszysz są przez młodzież traktowane zdecydowanie bardziej liberalnie niż inne substancje nielegalne. Chociaż raz w ciągu całego życia używało ich około 30% młodszych uczniów i 50% starszych uczniów. Badana młodzież jest przekonana, że palenie konopi nie szkodzi zdrowiu.
 
W odpowiedzi na obserwowaną sytuację Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego wdrożył kampanię społeczną zatytułowaną „Naiwni”, mającą na celu wyposażenie młodzieży województwa zachodniopomorskiego w wiedzę nt. zagrożeń związanych z używaniem przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów i ewentualne zmiany w prawie.
 
Kampania ma na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany lub haszyszu oraz ubocznych skutków ich zażywania, popartych pracami naukowymi i obalających funkcjonujące w świadomości społecznej mity i stereotypy, według których używanie konopi nie jest groźne.  Kampania skierowana jest do osób uczących się w wieku gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym oraz osób do 25 roku życia (wiek 13 – 25 lat).
 
Kampania ma zasięg wojewódzki i obejmuje szereg różnorodnych działań, zmierzających w kierunku jej szerokiej promocji.
 
Narzędzia kampanii:
- Strona internetowa 
- Fanpage na Facebook
- Klip wideo (do pobrania na stronach kampanii)
- Outdoor (billboardy, plakaty)
- Ulotki w formie okładek na bilety kolejowe
- Ogłoszenia prasowe

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama