Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 01:14
Reklama dotacje rpo
Reklama

Czekają na zgłoszenia do Hydrozagadki

Ruszyły zgłoszenia do rajdów na orientację odbywających się podczas kolejnej piątej edycji imprezy Hydrozagadka w Szuwarach. W tym roku organizatorzy - Stowarzyszenie Republika Międzyodrza - przewidują trzy trasy: kajakowo-pieszą, pieszą podstawową i pieszą krótką (rodzinną). Po raz pierwszy impreza będzie rozbudowana również o wydarzenia towarzyszące (m.in. spływy kajakowe szlakiem na Tywie, Mini-Jazzbike, Gryfińskie Rajdy Rowerowe).
"Hydrozagadka w szuwarach" to cykliczny rajd kajakowy na orientację Włóczykija, który po raz pierwszy zorganizowany został w 2009 roku. Do tej pory odbyły się cztery edycje. Rajd ma charakter wyczynowo-rozrywkowy. Główną zasadą rajdu jest eksploracja wodnych przestrzeni (i okolic), odnajdywanie punktów kontrolnych, a także odgadywanie i rozwiązywanie tzw. "hydrozagadek". Imprezy kończą się wspólnym biesiadowaniem. Piąta edycja imprezy odbędzie się pod hasłem "Wodny PRL".
 
Więcej o imprezie tutaj: http://www.wloczykij.com/index.php?plik=pokaz&pokaz_ID=897

Formularze zgłoszeniowy na poszczególne trasy: http://www.wloczykij.com/index.php?plik=bilety
 
REGULAMIN RAJDU NA ORIENTACJĘ HYDROZAGADKA W SZUWARACH V „WODNY PRL”
 
1.
Hydrozagadka w Szuwarach to rajd na orientację o charakterze sportowo-turystycznym, który odbywa się na terenie gminy Gryfino. Jest jednym z kilku cyklicznych rajdów organizowanych pod egidą Gryfińskiego Festiwalu Miejsc i Podróży "Włóczykij".

2.
Głównym celem rajdu jest sprawdzenie umiejętności orientowania się w terenie w nietypowych warunkach oraz zwrócenie uwagi uczestnikom na wyjątkowe uroki ziemi gryfińskiej. Inne cele owiane są tajemnicą i każdy z uczestników musi je odkryć w sobie.

3.
Główną zasadą rajdu jest to, aby w podanym limicie czasowym pokonać trasę pieszą lub  pieszo-kajakową, odnaleźć określoną liczbę punktów kontrolnych, a także prawidłowo rozwiązać zagadki oraz wykonać zadania na trasie. 

4.
TERMIN, GODZINY, BAZA RAJDU
 
DATA:  15 czerwca 2013
MIEJSCE:  GRYFINO, plac za Gryfińskim Domem Kultury – ul. Szczecińska 17
9:00 – 9:45 - Przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu  na trasę pieszą podstawową (ok. 30 km)  i pieszo-kajakową (ok. 20 km pieszo + ok. 6 km kajakiem),
9:50 - Odprawa organizacyjna przed rajdem,
10:00 – Start uczestników na trasę pieszą podstawową i pieszo-kajakową,
10:30 - 11:00 - Przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu (na trasę pieszą krótką ok. 15 km),
11:05 - Odprawa organizacyjna przed rajdem dla trasy pieszej krótkiej.
11:15 – Start uczestników na trasie pieszej krótkiej.
META RAJDU znajdować się będzie w Młynie w Osuchu. Należy być przygotowanym na przetransportowanie się z tego miejsca. W miarę możliwości organizatorzy będą pomagać w transporcie samochodów na metę lub przewiezienie kierowców (wyłącznie kierowców!) z powrotem do punktu startu. NA MECIE RAJDU: gorący posiłek, ognisko z kiełbaskami, ogłoszenie zwycięzców rajdu na wszystkich trasach, zabawa z DJ-em/koncert, rozdanie nagród, pokaz skoków rowerowych do wody, projekcje filmów ekstremalnych o tematyce rowerowej. W niedzielę, dzień po rajdzie, będzie możliwość spływania rzeką Tywą na odcinku Borzymek-Osuch (około 5 km).
Organizatorzy zapewniają noclegi dla uczestników rajdu w warunkach turystycznych (podłoga w sali wieloosobowej). Istnieje również możliwość rezerwacji noclegów w osobnych pokojach z łóżkami. W tej kwestii należy kontaktować się z właścicielem Starego Młyna w Osuchu. Kontakt: [email protected]. Telefon: 604 942 128.

5. Uczestnictwo
- Na trasie kajakowo-pieszej mogą brać udział wyłącznie osoby dorosłe (ukończone 18 lat).       Na trasach pieszych nie ma ograniczeń wieku.
- Przed rajdem, na trasie kajakowo-pieszej zawodnicy muszą podpisać oświadczenie o tym, że posiadają umiejętność pływania. W oświadczeniu pojawi się również deklaracja o dobrym stanie zdrowia zawodnika oraz informacja, że w razie wypadku na trasie rajdu, zawodnik nie będzie dochodzić roszczeń o odszkodowanie.
- Każdy uczestnik przed startem będzie poddany osobistej weryfikacji (konieczny dowód tożsamości).
- Zawodnicy na trasie kajakowo-pieszej mogą startować pojedynczo lub w załogach dwuosobowych. Na trasach pieszych od 1 do 4 osób.

6. Zgłoszenia
Zgłoszenia do rajdu będą przyjmowane do 10 czerwca za pomocą formularza dostępnego na stronie www.wloczykij.com. Każda osoba, która zgłasza się swój udział w rajdzie poprzez formularz internetowy, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883). Ilość miejsc osób startujących w rajdzie jest ograniczona. W przypadku dużej ilości osób o starcie decydować będzie kolejność zgłoszeń. Warunkiem zakwalifikowania jest wniesienie opłaty startowej w wysokości 30 zł (od osoby na trasie kajakowo-pieszej i pieszej podstawowej), oraz 20 zł (na trasie krótkiej), również do dnia 10 czerwca.

7.
Organizatorzy na trasie kajakowo-pieszej zapewniają:
- kajak wraz z wyposażeniem,
- kamizelkę ratunkową,
- mapę z naniesionymi punktami kontrolnymi i opisami,
- nagrody dla zwycięzców,
- posiłek i napoje (kawa, herbata, woda) na mecie oraz w Punkcie Stop.
8.
Organizatorzy na trasach pieszych zapewniają:
- mapę z naniesionymi punktami kontrolnymi i opisami,
- nagrody dla zwycięzców,
- posiłek i napoje (kawa, herbata, woda) na mecie oraz w Punkcie Stop.


9. Główne zasady poruszania się zawodników
- Trasa rajdu zostanie wyznaczona w terenie w postaci punktów kontrolnych (PK). Zadaniem uczestników będzie pokonanie trasy rajdu pieszo oraz kajakiem przy użyciu mapy dostarczonej przez Organizatora w skali 1:25 000. Potwierdzenie PK nastąpi poprzez perforację otrzymanej karty startowej w odpowiednim polu.
- Zawodnicy startują w kolejności czasowej wyznaczonej przez sędziego startowego.
- Zawodnicy pokonują całą trasę samodzielnie. Obowiązuje absolutny zakaz korzystania z pomocy osób trzecich i korzystania z jakichkolwiek innych środków transportu.
- Uczestnicy są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania przepisów ochrony przyrody, bezpieczeństwa, ppoż. w szczególności: rozpalania ognisk oraz zaśmiecania. Odpadki należy wyrzucać wyłącznie do przeznaczonych do tego celu pojemników.
- Zalecane jest posiadanie telefonu komórkowego, kompasu oraz nieprzemakalnego worka chroniącego ekwipunek w kajaku (na trasie kajakowo-pieszej).
- W trakcie pokonywania trasy rajdu kajakiem obowiązuje nakaz posiadania na sobie kamizelki ratunkowej.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu na trasach Rajdu.

10. Opłaty
- Opłatę startową należy wpłacić na konto Stowarzyszenia Republiki Międzyodrza - Bank Gospodarki Żywnościowej Oddział w Gryfinie 62203000451110000002049860. Płatność należy uiścić do 10 czerwca 2013 roku.
- W przypadku braku uiszczenia opłaty startowej w podanym terminie zawodnik zostanie skreślony z listy startujących.
- Niestawienie się na starcie rajdu nie upoważnia do zwrotu wpłaconych pieniędzy.
- Zwrot wpłaconych pieniędzy może nastąpić jedynie w momencie poinformowania organizatora o rezygnacji ze startu najpóźniej dwa dni przed dniem startu rajdu.

11. Zasady klasyfikacji
- Warunkiem ukończenia rajdu jest pokonanie pełnej trasy i zaliczenie choć jednego punktu kontrolnego.
- O kolejności decyduje przede wszystkim ilość zdobytych punktów kontrolnych, później ilość punktów w konkursach i zadaniach, oraz czas pokonania trasy.
- Sklasyfikowani będą wszyscy uczestnicy, którzy zaliczą jeden PK i zmieszczą się w wyznaczonym czasie.
12. ORGANIZATOREM RAJDU jest Stowarzyszenie Republika Międzyodrza. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: [email protected].

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama