Kolegium między innymi zauważyło, że:
Co do działek M,M1, X mających służyć realizacji zadania w zakresie tworzenia ciągów pieszych ewentualnie z przejazdem do działek niedostępnych z dróg publicznych lub wewnętrznych, organ (UMIG Gryfino) w żadnej mierze nie wykazał dotychczas iżby powyższe miało służyć realizacji celów publicznych. Tymczasem powyższe jest warunkiem koniecznym prowadzenia postępowania.
Wniosku zmierzającego do zainicjowania postępowania nie można jednak utożsamiać z zawiadomieniem o jego wszczęciu. Tego rodzaju dokument powinien bowiem jasno określać, iż postępowanie zostało wszczęte i zmierza do zakończenia aktem administracyjnym i w żadnej mierze nie można go zastąpić informacją, iż jakiś podmiot ubiega się o wszczęcie postępowania.
Brak formalnego wszczęcia postępowania czyni wydanie postanowienia przedwczesnym, albowiem w istocie strony nie miały pełnej możliwości przedstawienia swoich racji i obrony swoich praw przed wydaniem rozstrzygnięcia, nadto organ nie miał możliwości ich rozważenia. Po otrzymaniu opisanego wyżej wniosku strona miała prawo przyjąć, iż zostanie zawiadomiona o toku postępowania, w którym będzie uprawniona do obrony swoich racji stosownie do art.10 kpa.
Przed podjęciem jednak jakichkolwiek czynności organ winien należycie ustalić miejsce zamieszkania stron postępowania, albowiem rozbieżność adresów, pod które dokonywano doręczeń w postanowieniach, które dzieli niespełna miesiąc budzi poważne wątpliwości co do prawidłowości danych przyjmowanych przez organ a w konsekwencji może w przyszłości prowadzić do wzruszenia rozstrzygnięcia z uwagi na art.145 par. 1 pkt 4 kpa
Napisz komentarz
Komentarze