Nabrzeże po tej stronie mostu ma być oddane do użytku do końca kwietnia, ale budowa tawerny przedłuży nieco inwestycję w jej pewnej części.
Jakie plany są realizowane po lewej stronie mostu?
Etap I: Nabrzeże część środkowa – rejon nabrzeża turystyki żeglarskiej (port żeglarski).
Wykonanie nabrzeża dla potrzeb turystyki jachtowej na południe od mostu na Odrze. Stanowiska postojowe dla jachtów zaprojektowano przy pontonach pływających dostosowujących się do zmiennego poziomu wody w rzece. Planowana jest także zabudowa niezbędna do obsługi żeglarzy korzystających z nabrzeża. Długość nabrzeża tj. części użytkowej wraz z nabrzeżem technicznym: 206,5 m, głębokość techniczna 4m.
Całkowity koszt projektu: 2 990 372,87 euro, tj. 12 988 684,56 zł.
Projekt finansowany będzie:
» poprzez dotację w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Celu 3 „Europejska Współpraca Terytorialna” – „Współpraca Transgraniczna” Krajów Meklemburgia – Pomorze Przednie / Brandenburgia i Rzeczpospolita Polska (województwo zachodniopomorskie) 2007 – 2013 – 85% kosztów projektu, tj. 2 541 816,94 euro, tj. 11 040 381,88 zł,
» ze środków własnych gminy Gryfino – 15% kosztów projektu, tj. 448 555,93 euro, tj. 1 948 302,68 zł.
Realizacja wspólnych projektów miasta Schwedt (budowa i rozbudowa głównego centrum turystyki wodnej i bazy wodniackiej w Schwedt nad Odrą) oraz gminy Gryfino (budowa śródmiejskiej części nabrzeża w Gryfinie) pozwoli poprawić stan infrastruktury turystyki wodnej na obszarze pogranicza. Docelowo będzie to miejsce dla aktywnych, rekreacyjnych i kulturowych działań polskich oraz niemieckich turystów w zakresie turystyki wodnej.
Napisz komentarz
Komentarze