-To się sprawdza, zwłaszcza gdy tworzą się kolejki. Podchodzi się do ZUS-omatu i szybko załatwia formalności – mówi nam Zbigniew Gomułka, kierownik inspektoratu ZUS w Gryfinie. –Istotne, zwłaszcza w sytuacjach terminowych, że potwierdzenie jest równoznaczne z datą stempla pocztowego. A do tego jest platforma usług elektronicznych – staramy się przystosować do każdego segmentu klientów – dodaje Z. Gomułka.
Potwierdzenie ze skanem
Urządzenie przystosowane do skanowania dokumentów prezentuje Ewa Ocipińska, kierownik referatu obsługi klienta.
-Wystarczy położyć dokument na podajniku i dalej prowadzą nas informacje z komputera - mówi Ewa Ocipińska.
Za chwilę słychać skanowanie dokumentu. Otrzymujemy potwierdzenie, na którym jest data wpływu i jednocześnie skan dokumentu.
Rozmowa z awatorem
Z ZUS-omatu mogę się połączyć z serwisami internetowymi ZUS. Jakbym siedział przed własnym komputerem. Mogę też porozmawiać z awatarem, wirtualnym doradcą. Uzyskamy od niego odpowiedź na pytania o systemie ubezpieczeń społecznych. A do czego służy słuchawka jak przy ulicznym automacie telefonicznym?
-Stworzyliśmy też w ZUS Centrum Obsługi Telefonicznej. Można zadzwonić i sprawdzić oraz wyjaśnić swoje sprawy w ZUS – instruuje mnie Ewa Ocipińska.
Abym mógł np. sprawdzić kwotę składek zgromadzonych na indywidualnym koncie, muszę się wcześniej zarejestrować na platformie. To łatwe. I jakie użyteczne!
Napisz komentarz
Komentarze