Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 14:25
Reklama dotacje rpo
Reklama

Nasze weekendowe grillowanie

Ładna pogoda zapowiada się na weekend i mogą to być ostanie dni pogodnego lata. Wielu mieszkańców naszego powiatu wybiera zatem grillowanie. Grillując, spędzamy czas wolny na świeżym powietrzu, a jednocześnie poddajemy się przyjemnemu lenistwu, no i zajadamy przysmaki, których nie upichcimy w domu. Jak pokazują badania wśród Polaków, to dla nas nie tylko jedna z najpopularniejszych form aktywności wiosną i latem, ale również ważny symbol zmian na lepsze.
A co na to badania statystyczne wśród Polaków?
Grill w oczach Polaków symbolem zmian na lepsze – to wniosek z badań przeprowadzonych przez markę Żubr. Badania „Polacy cenią swój czas wolny” przeprowadzone przez markę Żubr dowodzą, że Polacy doceniają to, jak wiele w ciągu minionego dwudziestolecia zmieniło się Polsce. Także w ich sposobie spędzania wolnego czasu. Grill jest symbolem zmian, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku. Zdaniem Polaków, spędzanie wolnego czasu właśnie przy grillu, tak dziś popularne, to jedna z najważniejszych zmian gospodarczych i obyczajowych, jakie zaszły w pokomunistycznej Polsce w ciągu minionych dwudziestu lat!
 
Gdzie zaczęli grillować?
Grillowanie rozwinęło się w Anglii i USA (znane tam jako barbecue), zaś do Polski trafiło prawdopodobnie z Niemiec. Choć grill jest postrzegany jako kontynuator tradycji spędzania czasu przy ogniskach, ma jednak inny charakter. W przeciwieństwie do ognisk, jest rozrywką bardziej uniwersalną – nawet rozpalany w przydomowym ogródku czy na działce, nie wymaga dalekich wypadów za miasto. W porównaniu do ognisk, grill kojarzy się nam jako rozrywka bardziej współczesna. Zapewne dlatego popularność grilla jest największa wśród ludzi młodszych i w średnim wieku. Podczas ostatniej majówki grillowanie cieszyło się największym powodzeniem wśród osób bezdzietnych oraz rodzin z dziećmi do lat 14.
 
W Polsce to już tradycja
Mimo dość krótkiej historii, grillowanie stało się już w Polsce silnie zakorzenioną tradycją. Pozwala nam utrzymywać i zacieśniać więzi rodzinne i towarzyskie, miło spędzać czas na świeżym powietrzu, bez konieczności uprzedniego planowania, długich przygotowań czy ponoszenia wysokich kosztów.
 
Grill – w sam raz na długi weekend
Grillowanie to jedna z najczęściej wybieranych form spędzania czasu wolnego podczas długiego weekendu. Według badania przeprowadzonego przez markę Żubr, aż 56% respondentów przyznało, że podczas tegorocznej majówki spędzało czas z rodziną i znajomymi właśnie przy grillu.
Weekend majowy jest symbolicznym początkiem sezonu na grilla, który trwa przez całe lato. Kolejny, czerwcowy długi weekend już za kilka dni – to następna doskonała okazja do tego, aby z najbliższymi rozpalić grilla i cieszyć się wspólnymi chwilami na łonie natury, w zaciszu własnego ogrodu lub na działce.
 
Na grilla? Tylko z piwem!
W zgodnej opinii Polaków piwo i grill są nierozłączne. Piwo to najpopularniejszy napój przy grillu – aż dwóch na trzech Polaków przyznaje, że pije je podczas grillowania. Zimne piwo doskonale gasi pragnienie i komponuje się z grillowaną karkówką czy kiełbaską. 
– Piwo z kilku względów idealnie nadaje się na grillowanie w wiosenne i letnie dni. Mamy tu zarówno aspekt społeczny, czyli spotkanie z rodziną i przyjaciółmi, jak i czysto kulinarny – a więc dopasowanie piwa do smaku grillowanych potraw. Słodowość piwa, chmielowy zapach i goryczka to cechy, które pasują zarówno do mięs, jak i warzyw, czyli do tego, co najczęściej grillujemy. Poza tym chmielowa goryczka znakomicie pobudza apetyt i oczyszcza nasze kubki smakowe pozwalając dłużej i lepiej cieszyć się smakiem potraw. Jedno jest pewne – grill bez piwa obejść się nie może – mówi Maciej Chołdrych, sensoryk, jeden z najlepszych znawców piwa w Polsce, autor portalu piwozawcy.pl.
 
Wnioski z badań
Powyższe wnioski powstały na podstawie badań, prowadzonych przez wspomnianą markę napoju w odniesieniu do spędzania czasu na świeżym powietrzu – w tym do towarzyskich spotkań przy grillu. Kolejne wnioski z badań będą publikowane przez tę markę w nadchodzących tygodniach. 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama