Radni z komisji rewizyjnej na swoim pierwszym spotkaniu zapoznali się z pismem 6 skarżących mieszkańców oraz ze stanowiskiem wydziału gospodarki komunalnej, mieszkaniowej ochrony środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie.
-Mieszkańcy są niezadowoleni z dotychczasowego zarządcy, więc powinni mieć możliwość wybrania sobie swojego - uważa radny Tadeusz Figas.
Zarządcą budynku przy ul. Chrobrego 16 jest Gryfińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego.
-Zmiana zarządu może być dokonana w formie uchwały i tak też zostało zrobione. GTBS jest tutaj następcą dawnego LPG. W grudniu ubiegłego roku było zebranie i narodziła się inicjatywa zmiany zarządu, ale ona upadła, bo większość opowiedziała się za GTBS – mówi Mariusz Tarka, wicenaczelnik z wydziału gospodarki komunalnej, mieszkaniowej ochrony środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie.
-Najwyższa Izba Kontroli kilka lat temu wskazała na wiele zaniedbań ze strony GTBS. I na te sprawy powołują się w swoim piśmie skarżący, tamte rzeczy po prostu nie zostały załatwione – twierdzi radny Tomasz Namieciński.
-Konflikt zaczął się tam dużo wcześniej niż w 2007 r. Pewne stwierdzenia w piśmie skarżących są niewłaściwe. Autor, który napisał to pismo - a się nie podpisał – dokładnie wie o co chodzi. Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że jest tam niezdrowa sytuacja. Nie uważam, żeby umowy zostały nieprawidłowo skonstruowane – uważa wicenaczelnik Mariusz Tarka.
-Istota sporu polega na tym, że ci mieszkańcy chcą mieć własnego zarządcę, a nie narzuconego – mówi Ewa De La Torre. Najlepszym rozwiązaniem byłoby aby GTBS sam tym osobom wypowiedział umowę. Ale to musiałaby być inicjatywa GTBS – dodaje radna.
-Dlatego najlepiej będzie, jak wezwiemy dwie strony konfliktu i wysłuchamy ich racji - zauważa Zenon Trzepacz, przewodniczący komisji rewizyjnej.
Napisz komentarz
Komentarze