Następnie dzieci z zaciekawieniem wysłuchały bajki pt. „Perełka” - opowieści o dziewczynce, która przełamuje swój strach przed psami. Na zakończenie zajęć każde dziecko chciało się podzielić z innymi swoimi obawami i lękami, dlatego namalowały na kartkach to, czego się boją i symbolicznie „zdusiły strach” – niszcząc kartki, gniotąc je. Wszystko w myśl zasady, że strach ma wielkie oczy.
Podczas zajęć z klasami II i III dzieci dowiedziały się na czym polega praca pisarza, skąd czerpie pomysły, jaka jest droga od pomysłu do książki, co robi wydawca, ilustrator, redaktor, korektor i drukarz. Rozmawiano o tym, czym jest wena oraz wyobraźnia. W drugiej części warsztatów każde dziecko zaczęło pisać własną „Książkę marzeń”.
Natomiast w klasach IV-VI odbyły się warsztaty twórczego pisania dla dzieci, młodzieży.
Uczniowie ćwiczyli kreatywność, bawili się słowem, szukali inspiracji do książek. Podczas zajęć pani Dorota cierpliwie odpowiadała na pytania dzieci. Na koniec zachęciła wszystkich do czytania i pisania, bo mają one terapeutyczną moc. Przekazała prozaiczną, a jakże ważną rzecz: nie trzeba szukać szczęścia, bo ono samo nas znalazło i jest. Wystarczy się rozejrzeć.
„Szczęście to odnajdywanie radości w codzienności. W wypiciu kawy wraz z mężem, w pobieganiu z dziećmi po placu zabaw, we wspólnym oglądania komedii, spożywaniu posiłku… Szczęście nie jest niczym odległym! To nasz umysł, naładowany informacjami z telewizji, internetu czy nierealnych powieści, szuka go Bóg wie gdzie. Gdyby tak najzagorzalsi poszukiwacze szczęścia na tydzień odcięli się od wszelkich bodźców telekomunikacyjnych, szybciutko szczęście by znaleźli” - mówi Dorota Schrammek, autorka powieści Stojąc pod tęczą, Horyzonty uczuć i Na brzegu życia.
Napisz komentarz
Komentarze