Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 21:23
Reklama dotacje rpo
Reklama

Dzięki środkom unijnym będzie bezpieczniej. Podsumowanie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 122

Środki programu INTERREG VA pozwoliły na przebudowanie niemal 2 km drogi wojewódzkiej w Krzywinie. Dzięki temu poprawiło się bezpieczeństwo podróżnych i mieszkańców. Podsumowanie inwestycji z udziałem marszałka Olgierda Geblewicza odbędzie się we wtorek 4 sierpnia w Krzywinie w pobliżu przejazdu kolejowego.
Dzięki środkom unijnym będzie bezpieczniej. Podsumowanie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 122

Autor: Fot. UMWZ

W spotkaniu wezmą udział marszałek województwa Olgierd Geblewicz, starosta gryfiński Wojciech Konarski, dyrektor ds. utrzymania sieci drogowej ZZDW Waldemar Wejnerowski oraz przedstawiciele wykonawcy i zaproszeni goście.

 

Przebudowa i rozbudowa przejścia drogi wojewódzkiej nr 122 przez Krzywin realizowana była przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie w ramach programu INTERREG VA.

 

Pierwszy etap objął centralną część Krzywina. Przebudowano niebezpieczny i mocno obciążony ruchem pojazdów ciężkich odcinek ulicy Królewieckiej. Zastosowano liczne elementy uspokojenia ruchu: wyspy kanalizujące ruch, odgięcia jezdni, azyle dla pieszych i ograniczenie prędkości do 40 km/h.

 

Drugi etap to zakończona w 2020 r. przebudowa, która objęła dwa odcinki, między którymi znajduje się wcześniejsza inwestycja. Po stronie zachodniej, od strony przejścia w Krajniku Dolnym do przejazdu kolejowego przebudowa objęła ponadkilometrowy odcinek (1,2 km). Po stronie wschodniej przebudowany został odcinek drogi położony na nienośnych gruntach. Tu prace wymagały ustabilizowania całej konstrukcji. Na odcinku tym powstał również nowy most.

 

Na całej przebudowie wprowadzono elementy spowolnienia ruchu, powstały nowe ciągi pieszo-rowerowe oraz odwodnienie na całej długości wsi. Koszt inwestycji to ponad 13,5 mln zł, w tym dofinansowanie unijne to ponad 10 mln zł.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Tubylec 04.08.2020 22:44
Stary asfalt tzn. ta droga do bruku miała 56 lat i wytrzymywała oczywiście przez ostatnie kilkanaście lat smołą i piaskiem uzdrawiana .Można ?tylko te tiry dały podłożu bobu i dadzą w przyszłości.

Tak to wygląda 03.08.2020 20:01
Szczęście, że jesteśmy w Uni.. Bez środków unijnych pewnie po bruku byśmy jeszcze jezdzili...

Módlmy się 03.08.2020 20:00
W Gryfinie obowiązuje zakaz budowy ścieżek rowerowych. Te rowery i ścieżki to wymysł LGBT.

Czytelnik 03.08.2020 17:53
Droga super, ale teraz to radar potrzebny, bo auta czy to osobowe czy ciężarowe to jadą z bardzo duża prędkością.

Miko 04.08.2020 14:34
I od czasu do czasu stojący patrol policji, bo co niektórzy zapominają, że obowiązuje ruch prawostronny i zapierdzielaja lewym pasem ile fabryka dała.

józek 03.08.2020 17:18
A krasinskiego, łużycka zniszczone ze ho ho. Niech nam władza zrobi łużycką godnie, a nie wystartuje z obwodnicą, a o łużyckiej zapomni bo to już nie będzie krajówka ...

Koniuszy 03.08.2020 15:46
A co z remontem drogi w Bielinie? Czy jej remont został zablokowany przez koscielne ogrodzenie i brak zgody na sprzedaż działki pod sklepem?

Kasa misiu 04.08.2020 09:18
Znów kościelny biznes blokuje inwestycje

mieszkaniec 03.08.2020 14:07
Ograniczenie do 40 zdjęto i jest 50 co do spowolnień to owszem są na wieździe łe jak się wyjeżdża to tiry mkną ile fabryka dała brakuje jeszcze fotoradaru i odgięcia drogi na wyjeździe

??? 03.08.2020 13:59
To zamiast obwodnicy Gryfina ?

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama