Most o konstrukcji stalowej przez Odrę w Krajniku Dolnym powstał w latach 1953-1958 na filarach mostu zniszczonego w czasie II wojny światowej. Obiekt ostatni raz remontowany był ponad 20 lat temu i wymagał wykonania kolejnych zabiegów remontowych.
Zakres prac obejmuje przede wszystkim odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych stalowej konstrukcji obiektu, remont i wymianę wyposażenia mostu oraz wymiany nawierzchni.
Od jesieni ubiegłego roku trwa również remont mostu nad cieśniną Dźiwną w Wolinie. Na moście w Wolinie zostało już wprowadzone zawężenie jezdni i ograniczenie prędkości. Te utrudnienia potrwają do końca maja. We wrześniu będzie wymieniana na tym moście i estakadach dojazdowych nawierzchnia, co będzie się wiązało z ruchem wahadłowym podczas wykonywania robót bitumicznych.
Most łukowy przez cieśninę Dźiwnę w Wolinie powstał w latach 2002-2003 jako kluczowy element obwodnicy Wolina w ciągu DK3. Nowy wysokowodny most wyprowadził ruch z centrum Wolina i z mostu z przęsłem obrotowym, na którym ruch musiał być wstrzymywany ze względu na żeglugę. Po kilkunastu latach eksploatacji most wymaga remontu, który obejmuje odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji oraz remontu i niezbędnej wymiany wyposażenia obiektu, zostanie również wykonana wymiana nawierzchni na moście.
Wszystkie prace remontowe na obu mostach mają się zakończyć do końca października tego roku.
Napisz komentarz
Komentarze