Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 08:34
Reklama dotacje rpo
Reklama

Słabo z językiem angielskim u gimnazjalistów

Uczniowie ze szkół wiejskich osiągają dużo niższe wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego niż ich rówieśnicy w miastach. Z roku na rok różnice są większe - tak pokazuje raport, który przedstawiamy. W naszym powiecie najlepiej w wersji podstawowej j. angielski napisało Gimnazjum nr 2 w ZSO w Gryfinie oraz gimnazja w Moryniu i Kołbaczu. Natomiast w wersji rozszerzonej egzamin gimnazjalny z j.angielskiego najlepiej napisały Cedynia, Banie i Moryń.
Dotarliśmy do  raportu „Bariera rośnie. Język angielski w gimnazjach wiejskich”. Prezentuje on problem znacząco niższych wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego uczniów ze szkół wiejskich w stosunku do ich rówieśników w miastach oraz skutków tych dysproporcji. Takich dysproporcji nie ma w zakresie wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej. Autorzy raportu zwracają uwagę, że w przypadku utrzymywania sie dysproporcji w efektach nauczania języka angielskiego w kolejnych latach, język ten od roku 2012 będzie stanowił istotną barierę dla znacznej części młodzieży z terenów wiejskich w dostępie do kolejnego etapu edukacji.
 
Z danych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wynika, że z roku na rok wzrasta liczba uczniów przystępujących do egzaminu z języka angielskiego. Dotyczy to w równym 
stopniu terenów wiejskich, jak i miejskich. Jednak wzrostowi liczby uczniów zdających język angielski w każdym kolejnym roku, towarzyszą słabsze wyniki nauczania. Z roku na rok obniża się średni wynik egzaminu gimnazjalnego uzyskiwany przez uczniów. Z jednej strony oprawia się dostępność języka angielskiego w szkołach wiejskich, z drugiej jednak strony obawy budzą pogarszające się wyniki uczniów i pogłębianie dysproporcji pomiędzy wsią a miastem.
 
Uwzględnianie od 2012 roku wyników egzaminu języka obcego przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych sprawi, że absolwenci gimnazjów wiejskich - przy bardzo podobnych lub niewiele niższych wynikach testu humanistycznego i matematyczno-przyrodniczego - w stosunku do ich rówieśników z miast będą mieli znacznie ograniczone szanse w dostępie do lepszych szkół ponadgimnazjalnych w miastach lub nie będą mieli tych szans wcale na skutek dużo gorszych wyników z egzaminu języka angielskiego.
 
Wyniki egzaminu gimnazjalnego z j. angielskiego na poziomie podstawowym.
 
gimnazjum
          j. angielski
poziom podstawowy
Gimnazjum nr 2 w ZSO  Gryfino
62,99 %
Moryń
62,39%
Kołbacz
61,21%
Banie
58,27%
Gimnazjum nr 1 Gryfino
57,68%
Widuchowa
57,54%
Cedynia
56,13%
Chojna
55,84%
Mieszkowice
55,23%
Góralice
51,86%
Gardno
46,47%
Publiczne Gimnazjum dla Dorosłych
Trzcińsko-Zdój
34,74%
Chwarstnica
28,00%
średnia okręgu
62,13%
średnia województwa
61,92%
średnia powiatu gryfińskiego
59,91%

 

Wyniki egzaminu gminazjalnego z j. angielskiego na poziomie rozszerzonym.

gimnazjum
          j. angielski
poziom rozszerzony
Cedynia
64,00 %
Banie
54,35%
Moryń
48,32%
Gimnazjum nr 2 w ZSO  Gryfino
45,41%
Kołbacz
43,19%
Gimnazjum nr 1 Gryfino
39,23%
Widuchowa
35,66%
Chojna
34,76%
Góralice
28,60%
Gardno
28,21%
Chwarstnica
10,00%
Publiczne Gimnazjum dla Dorosłych
Trzcińsko-Zdój
8,20%
Mieszkowice
----------
średnia okręgu
49,93%
średnia województwa
45,64%
średnia powiatu gryfińskiego
38,82%


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama